جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 دی 1395     
معاون شهردار تهران:
ترافیک در همه دنیا از طریق راه حل های تخصصی مهندسی ترافیک مدیریت می شود

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهروندان را بازنده نهایی حاشیه سازی ها و دروغ پراکنی های اخیر درباره ترافیک دانست و گفت: همه می دانند آدرس دقیق ترافیک پایتخت چیست و متولیان و مقصران آن چه کسانی هستند اما برخی با دادن آدرس غلط به شهروندان درصدد به راه انداختن یک بازی روانی در جامعه هستند که برنده آن هرکس باشد بازنده آن شهروندان خواهند بود.

مازیار حسینی با اشاره به اینکه ترافیک در همه شهرهای جهان از طریق راه حل های تخصصی مهندسی ترافیک مدیریت می شود، بازی رسانه ای با این مساله را تنها باعث پیچیده تر شدن موضوع و انحراف افکار عمومی دانست که در نهایت جامعه را دچار مشکل خواهد کرد.

وی یادآور شد: شهر ساختاری زنده دارد و توسعه یک جانبه نمی تواند داشته باشد. وقتی صحبت از روند توسعه یک شهر می شود باید همه ابعاد اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی ،ترافیکی ، معماری و محیط زیستی ان را یکجا دید. نمی توان به فکر حمل و نقل بود اما معبر و راه نساخت، نمی توان به فکر فرهنگ بود اما حمل و نقل عمومی ایمن و اسان نداشت. نمی توان فکر سلامت بود اما محیط زیست شهر را ندید.افتخار مدیریت شهری امروز این است که طی سال های اخیر به فکر توسعه همه جانبه شهر بوده است. طرح ها و پروژه هایی که سال ها و حتی چند دهه در کشوی میز مدیران خاک می خورد در کمتر از ده سال اجرا شد و امروز اگر بزرگراه صیاد شیرازی، تونل نیایش ،بزرگراه امام علی(ع) و... ساخته شد به خاطر این بود که بخش قابل توجهی از معابر شهر از بن بست تاریخی خود خارج شود.

به گفته مازیار حسینی در دهه اخیر در کنار  توسعه شبکه بزرگراهی پایتخت، با اولویت بیشتر و هم وزن آن حمل و نقل عمومی، فضاهای فرهنگی و تفرجگاهی، فضای سبز و زیر ساخت های شهری توسعه یافته است و کارنامه مدیریت شهری در این بخش روشن و غیر قابل انکار است.

معاون شهردار تهران اظهارکرد: آنان که می گویند چرا فقط به توسعه حمل و نقل عمومی پرداخته نشده باید پاسخ دهند درخصوص ساخت 170کیلومتر مترو و 100کیلومتری که تا پایان امسال و سال آینده ساخته می شود و به 270 کیلومتر می رسد و بار همه آن را شهرداری به دوش کشیده چه دارند بگویند؟ چرا به وظایف خود برای طلب کردن مطالبات مردم تهران از دولت ها عمل نکردند؟ اگر امروز خطوط اتوبوسرانی و سامانه تندرو توسعه نیافته بود و شبکه معابر و رینگ بزرگراهی ساخته نشده بود وضعیت ترافیک تهران چگونه بود؟ آنان که می گویند ساخت بزرگراه ها تقاضای سفر را زیاد کرده چرا برای کاهش تقاضای سفر محدودیت های پلاک شدن خودرو ها و اسقاط خودروهای فرسوده را اجرا نمی کنند؟ چرا مطالبات مردم تهران از عوارض قانونی خود برای توسعه حمل و نقل را پیگیری نمی کنند؟

حسینی اضافه کرد: مدیریت شهری از ابتدا راه حل مشکل ترافیک را حمل و نقل عمومی دانسته و بر آن پافشاری کرده است، اما به جرات باید بگوییم در روزهایی که دست کمک برای گرفتن حقوق مصرح قانونی دراز کردیم هیچ یاوری نیافتیم و در راه توسعه حمل و نقل تنها بوده ایم و این نهایت بی تقوایی است که امروز آنان که در این حوزه کوتاهی کرده اند، دست مدیریت شهری را نگرفته اند، قوانین مصرح را اجرا نکرده اند پلاک گذاری خودروها و اسقاط انان را متناسب نکرده اند، طرح های کارشناسی مانند طرح کاهش را با مشکل روبرو کردند و راحت بگویم در حق مردم تهران جفا کرده اند، به جای عذرخواهی از پیشگاه مردم فرار به جلو می کنند و قصد فریب افکار عمومی را دارند.

حسینی با اشاره به اینکه ترافیک در تهران مساله ای با بیش از نیم قرن قدمت است، گفت: ترافیک مساله ای است که کم و بیش تمام کلانشهرهای دنیا با آن روبرو بوده و هستند و همه آنهایی که با موضوع تهران و ترافیک آن اشنایی دارند می دانند این شهر مدتهاست از خودرو اشباع شده است .

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حل و یا کاهش این مشکل تنها با اجرای طرح‌های سخت‌افزاری امکان پذیر نیست و در کنار آن باید موضوع ارتقا فرهنگ ترافیک را هم مد نظر داشت، گفت: اساسا ما متاسفانه عادت کرده ایم که برای کوچکترین و کوتاهترین ترددهای خود در داخل شهر از خودرو شخصی استفاده کنیم، مساله آنجا بحرانی‌تر می‌شود که بیشتر این خودروها هم تک سرنشین بوده و از بد روزگار در شلوغ‌ترین ساعات در نقاط پرترافیک حضور می‌یابند و اینجا است که معضل عدم مسئولیت پذیری اجتماعی  خود را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: صد البته که استفاده کار آمد از وسایل حمل ونقل عمومی مستلزم بهره‌مندی شهر از یک سیستم توانمند در این حیطه است، به گونه‌ای که شهروندان با کمترین دغدغه‌ای بتوانند به سهولت از این وسایل استفاده کرده و رضایت‌مندی آنها جلب شود.

حسینی در ادامه به وضعیت ترافیکی روز گذشته تهران اشاره کرد و گفت: روز گذشته گرچه هوای تهران بارانی و مه آلود بود اما معتقدم به واسطه رعایت شهروندان در کمتر استفاده کردن از خودروهای شخصی، رعایت اصول اولیه ترافیک، استفاده بیشتر شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی انبوه بر و همکاری مشترک پلیس راهور؛ کمتر شاهد بی نظمی، اختلال و آشفتگی در تردد خودروها بودیم. البته باید این نکته را بپذیریم که به هنگام بارندگی و لغزندگی معابر کاهش سرعت و افزایش ترافیک امری طبیعی است و در همه دنیا هم این موضوع کم و پیش وجود دارد

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه استمرار برگزاري نمايشگاه هاي پر بازديد در محل قبلي نمايشگاه بين المللي و در مصلي تهران در شرايطي كه محل جديد با دسترسي هاي بزرگراهي و ايستگاه مترو در شهر آفتاب پيش بيني شده جاي تامل دارد، تصريح كرد: وقتي در بزرگراهي مانند شهيد چمران گره ترافيكي ايجاد مي شود ، حتما تراكم ترافيك به ساير معابر بزرگراهي و خيابان هاي اصلي و فرعي شهر تسري مي یابد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: