جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 مهر 1393     
داعش 4 زن را اعدام کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حنا ادوار، یک فعال حقوق بشر که رهبری سازمان "الامل" را برعهده دارد، گفت که تروریست‌های داعش در موصل سه زن از جمله دو پزشک را به قتل رساندند.

یک منبع پزشکی در موصل نیز با تایید مرگ آن‌ها اعلام کرد که نام این دو تن ماها سبحان و لامیا اسماعیل بوده است. زن سوم دانش آموخته حقوق بوده است.

در اوایل ماه جاری میلادی نیز ایمان محمد یونس، یک عضو پارلمان پیشین از اهل سنت از جبهه عراق و ترکیه نیز توسط شورشیان داعش در منطقه تل عفر اعدام شد.

علی البیاتی که رهبری بنیاد حامی حقوق اقلیت ترکمن‌ها در عراق را برعهده دارد گفت: داعشی‌ها ماه گذشته او را از منزل خارج کرده و در تماس تلفنی با اعضای خانواده وی گفته‌اند که ایمان کشته شده است.

وی افزود که جسد این زن سپس در یک چاه آب خارج از تل عفر رها شده بوده است.

حنا ادوار هم چنین افزود یک کاندیدای پیشین برای شورای محلی و یک استاد دانشگاه نیز جزو قربانیان بوده است.

وی افزود: زنان اهداف سهل الوصولی برای داعش هستند. بسیاری از فعالان حقوق بشر از موصل گریخته‌اند اما برخی از زنان مجبور شده‌اند به همراه کودکانشان باقی بمانند. اعضای داعش پس از هدف قرار دادن اقلیت های قومی و مذهبی هم اکنون به دنبال اعضای اهل سنت، گروه‌های اجتماعی مدنی و افرادی هستند که حتی از راه دور با دولت در ارتباط باشند.

ادوار در ادامه گفت که احتمالا هدف داعش از هدف قرار دادن زنان به صورت آزادانه ایجاد نهایت رعب و وحشت میان عراقی‌ها است.

این فعال حقوق بشر گفت: زمانی که شما زنان را می‌ربایید و آن‌ها را به قتل می‌رسانید در واقع اقدام به ایجاد وحشت می‌کنید.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز از "فروش ۲۷ زن ایزدی که قبلا در عراق ربوده شده‌اند" توسط نیروهای گروه تروریستی داعش خبر داد. این زنان با اجبار به تغییر دین، به عنوان "عروس" فروخته شده‌اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: