جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 2 دی 1395     
احضارشاهدان قتل پس ازده سال

روزنامه ایران: شاگرد مغازه برنج‌فروشی که به اتهام قتل مرد جوانی به قصاص محکوم شده بود، پس از 10 سال و با نقض حکم اعدامش در دیوان‌عالی کشور، صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی محاکمه شد.
 
 28 شهریور 85، پسر 25 ساله‌ای به نام «وحید» در جریان درگیری با شاگرد یک برنج‌فروشی در اسلامشهر بشدت مجروح شد و در راه انتقال به بیمارستان جان باخت.پس از گزارش این جنایت، بازپرس کشیک قتل و تیم تحقیق بلافاصله در بیمارستان حضور یافتند و در ادامه با دستگیری «مهدی» - شاگرد برنج‌فروشی - تحقیقات تخصصی درباره این جنایت آغاز شد.متهم در بازجویی به کارآگاهان گفت: روز حادثه تعداد زیادی مشتری برای گرفتن برنج سهمیه‌ای به مغازه آمده و در صف ایستاده بودند، اما هنوز قیمت برنج اعلام نشده بود و مردم که ساعت‌ها در صف ایستاده بودند بشدت ناراحت و عصبانی بودند.
 
من که اعتراض آنها را دیدم بلند گفتم تا اطلاع ثانوی نمی‌توانیم برنج را توزیع کنیم که ناگهان وحید شروع به داد و بیداد و جر و بحث کرد و عصبانی از مغازه خارج شد. دقایقی بعد او دوباره با برادرش به مغازه برگشت و در حالی که شیشه نوشابه شکسته‌ای در دستش بود، به طرفم آمد. من هم برای دفاع از خودم جارو را برداشتم و با دسته آن ضربه‌ای به او زدم. او با این ضربه تعادلش به هم خورد و روی زمین و درست روی شیشه شکسته نوشابه‌ای که در دستش بود افتاد. من که با دیدن این صحنه بشدت ترسیده بودم  پا به فرار گذاشتم.به دنبال این اظهارات، مهدی محاکمه شد و قضات با توجه به شواهد و مدارک موجود، حکم به قصاصش دادند.
 
این حکم برای تأیید به شعبه چهارم دیوان عالی کشور فرستاد شده اما قضات با نقض حکم، پرونده را بار دیگر به دادگاه بازگرداندند.به این ترتیب مهدی صبح دیروز در حالی در شعبه چهارم کیفری در برابر قاضی عبداللهی ایستاد که رنج 10 سال زندان چهره‌اش را غمگین و افسرده کرده بود. یک بار دیگر به شرح ماجرا پرداخت و از خود دفاع کرد. «روز حادثه مقتول دعوا را شروع کرد. او همراه برادرش آمده بود که با من دعوا کنند. باور کنید به هیچ عنوان قصد کشتن وحید را نداشتم و همه چیز یک اتفاق بود. این موضوع را همه آنهایی که آن روز در مغازه بودند، می‌توانند شهادت بدهند.» قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری پس از شنیدن اظهارات متهم، دستور احضار شاهدان را دادند. بدین‌ترتیب رسیدگی به پرونده به جلسه دیگری موکول شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: