جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 2 دی 1395     
آیا کالیفرنیاکشوری مستقل می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران: مردم کانادا، از 4 ایالت ساحل غربی آمریکا که از حامیان هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور بودند، دعوت کردند تا با مطرح کردن موضوع جدایی از آمریکا به بخشی از خاک کانادا بپیوندند.

پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، تمسخر نقشه کانادا با پیوستن ایالات ساحل غربی آمریکا به این کشور به یکی از سوژه‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

چاد هریس، یکی از خبرنگاران بریتیش کلمبیا در جدیدترین پیام توییتری خود از مردم ایالات کالیفرنیا، اورگان، واشنگتن و نوادا دعوت کرده تا با اعلام جدایی از خاک آمریکا، خود را بخشی از خاک کانادا معرفی کنند.

در حال حاضر، جمعی از فعالان در کالیفرنیا کمپینی تحت عنوان "بله به استقلال کالیفرنیا" راه‌اندازی کرده‌اند و به دنبال برگزاری همه‌پرسی "کالگزیت" جهت جدایی این ایالت از آمریکا هستند. بسیاری از مردم ایالات سواحل غربی آمریکا از هواداران هیلاری کلینتون و حزب دموکرات هستند و نسبت به ریاست جمهوری دونالد ترامپ معترض هستند.

واژه " کالگزیت" (جدایی کالیفرنیا از آمریکا) از استقلال کاتالونیای اسپانیا نشات گرفته است. این همه‌پرسی به احتمال زیاد در سال 2019 در کالیفرنیا برگزار می‌شود.

بیش از 60 درصد مردم کالیفرنیا حامی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند. به عقیده آن‌ها با توجه به تمایزات این ایالت با دیگر ایالات در مسائل مختلف همچون صلح، امنیت، منابع طبیعی و محیط‌زیست، کالیفرنیا می‌تواند یک کشور مستقل باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: