جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 آذر 1395     
دونالدترامپ رسمارئیس‌جمهورآمریکاشد

العالم: مجمع نمایندگان الکترال کالج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ساعتی پیش (بامداد سه شنبه به وقت تهران) به صورت رسمی انتخاب دونالد ترامپ به عنوان ریئس جمهور آینده آمریکا را تأیید و اعلام کرد.

تأیید انتخاب ریاست جمهوری آمریکا از سوی مجمع نمایندگان پس از انتخابات سراسری، روال عادی انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست اما نشست دوشنبه نمایندگان الکترا کالج درحالی برگزار شد که مقامات ارشد دولت کنونی آمریکا ادعاهایی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات به نفع دونالد ترامپ مطرح کرده اند.

مجمع نمایندگان که خود توسط احزاب ایالتی و طی نشست‌هایی جداگانه در هر ایالت انتخاب می شوند، در مجموع 538 نفر هستند که به صورت رسمی برای تأیید انتخاب دونالد ترامپ و معاون او رأی‌گیری می کنند.

به نوشته «رویترز» تقریبا غیرممکن است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر تغییر کند چرا که  دونالد ترامپ موفق شده اکثریت آراء مجمع را از آن خود کند و در عین حال هیلاری کلینتون بیشترین آرا مردمی را به خود اختصاص داد.

با این حال پس از انتشار فرضیه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دونالد ترامپ، حزب دموکرات از اعضای مجمع نمایندگان درخواست کرده بود که در روز تایید انتخاب ریاست جمهوری آمریکا به وی رای ندهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: