جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 مهر 1393     
از دلایل اعمال جریمه عبور از چراغ قرمز ؛حفظ حقوق و حریم عابران پیاده است

به گزارش  گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ؛ مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر تهران ، گفت : چراغ های چشمک زن در تقاطع ها به معنی رعایت احتیاط و حق تقدم بوده و رانندگان باید این نکته را مد نظر داشته باشند که وجود چراغ چشمک زن زرد و قرمز به هیچ عنوان به معنی اجازه برای به وجود آمدن بی انضباطی ترافیکی نیست .

مهندس فتاحی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : چراغ چشمک زن زرد در حکم تابلو احتیاط و چراغ چشمک زن قرمز به معنای تابلوی ایست بوده و رانندگان باید توجه داشته باشند ، در صورت ورود به تقاطع هایی که در آنها چراغ چشمک زن زرد و قرمز به کار رفته ضمن رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه بر اساس آیین نامه راهنمایی رانندگی عمل کنند .

وی در ادامه افزود : بسیاری از افرادی که گواهینامه رانندگی دارند ، رانندگی را با در نظر داشتن مفاد آیین نامه انجام نمی دهند و این در حالی است که در بسیاری از مواقع رعایت نکردن حق تقدم منجربه وقوع تصادفات و از بین رفتن سلامت  و جان افراد می شود .

مهندس فتاحی در خصوص اطلاع رسانی شهروندان از عملکرد نا کار آمد چراغ های چشمک زن در برخی تقاطع ها به مرکز کنترل ترافیک  گفت : در بسیاری از مواقع رعایت نکردن حق تقدم در تقاطع ها منجر به گره های ترافیکی شده و در صورت مشاهده تکرار و گزارشات مربوط به گره ترافیکی در آن تقاطع ها ، در جهت به کار گیری چراغ های سبز و قرمز زمان دار اقدام می شود . شهروندان می توانند در صورت برخورد با این مشکل ، کد تقاطع را به اطلاع مرکز کنترل ترافیک برسانند.

وی در ادامه افزود : "حجم ترافیک " و" ایمنی" در تعیین نوع چراغ  برای تقاطع ها و برنامه ریزی به کارگیری سیستم هوشمند به جهت سامان دادن وضعیت ترافیک تقاطع ، نقش تعیین کننده ای ایفا می کند .

فتاحی با اشاره به عدم توجه رانندگان به حقوق عابران پیاده در سطح معابر تهران گفت : بر اساس تصاویری که از معابر تهران در دست داریم همه روزه شاهد بروز بی توجهی و تخلفاتی از جانب رانندگان وسایل نقلیه ، خصوصا موتور سیکلت ها هستیم که با  رعایت نکردن حق تقدم عابر پیاده برای عابران مشکلاتی را به وجود می آورند .

وی در ادامه افزود : یکی از دلایل به کارگیری جریمه عبور از چراغ قرمز ، حفظ حریم عابر پیاده و و حقوق آنهاست . به عبارتی از دلایل اعمال جریمه عبور از چراغ قرمز و دارا بودن نمره منفی بالا حفظ حقوق و حریم عابران پیاده است .

فتاحی یاد آور شد : در بسیاری از کشور های پیشرفته دنیا در صورت عدم رعایت حریم عابران پیاده توسط رانندگان ، گواهی نامه رانندگی  آنها ابطال می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: