جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 آذر 1395     
خانه ی محیط زیست در بنیاد قرآن راه اندازی می شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، نخستین خانه ی محیط زیست با همکاری شهرداری تهران در بنیاد قرآن واقع در منطقه 3 تهران راه اندازی می شود.

 به منظور  جذب مشارکت اقشار مختلف  مردم از جمله روحانیون، پژوهشگران، خیرین، هیئت های مذهبی و... در فعالیت های محیط زیست و با بهره گیری از آیات قرآنی و احادیث و روایات دینی ، خانه محیط زیست در بنیاد قرآن راه اندازی می شود.

در جلسه ای که با حضور محمد مهدی گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران، سید مرتضی روحانی قائم مقام شهردار منطقه 3، سید مهدی حسین زاده رئیس بنیاد قرآن و جمعی از فعالان محیط زیست برگزار شد در خصوص راه اندازی خانه محیط زیست و عضو پذیری از شهروندان علاقمند در این مرکز بحث و تبادل نظر شد.

قائم مقام شهردار منطقه 3 با اشاره به آیات و اسامی قرآنی که از عناصر طبیعی الهام گرفته شده است از روحانیونی که به مسائل زیست محیطی آگاهی دارند برای حضور در برنامه های مناسبتی خاص دعوت به همکاری  کرد.

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از توجه بنیاد قرآن به مسئله محیط زیست تصریح کرد: متاسفانه  موضوع محیط زیست مظلوم واقع شده است این در حالی است که هم شهروندان و هم دولتمردان و مسئولین باید برای حفاظت از محیط زیست حرکت توامان داشته باشند و یکدیگر را پوشش دهند.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در قرآن و روحانیت گفت :  در حال حاضر خانه ی محیط زیست را در حوزه علمیه منطقه 12 تهران افتتاح کردیم و در حال برنامه ریزی برای تکمیل این خانه ها در مراکز دیگری همچون دانشگاهها و همچنین تقویت کانون ها ی محیط زیست در سراهای محلات هستیم .

گلمکانی با اشاره به اینکه افزایش معنادار مردم و هدف گذاری بر گروههای مرجع از جمله اهداف ستاد محیط زیست شهرداری تهران است که خوشبختانه بنیاد قرآن نیز در این مسیر حرکت می کند افزود: در حال حاضر طرح خدمت محیط زیست  شامل وقف زمین ،نذرها و هبه های زیست محیطی که در منابع دینی نیز مورد تاکید قرار گرفته در  حال اجرا ست و  می تواند با مشارکت مسئولانه ی شهروندان گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به زیبایی های شهر تهران از جمله  تنوع گیاهی ، صدای پرندگان و کوه های اطراف تهران که متاسفانه در آلودگی ها گم شده است ، بر اهمیت بهره گیری از انرژی های پاک تاکید کرد و افزود: در حال حاضر می توان 80 درصد انرژی مصرفی را از منابع طبیعی دریافت کنیم حتی ساکنین شهر تهران نیز با استفاده از پنل های خورشیدی می توانند حدود 40 درصد از انرژی  مورد نیاز خود را از خورشید دریافت کنند.

سید محمد رضا موسوی معان خدمات شهری و محیط زیست منطقه 3 نیز در این نشست با اشاره به همیاری مساجد در مسائل زیست محیطی گفت : خوشبختانه محله ی دروس که بنیاد قرآن در این محله واقع شده است یکی از محلاتی است که هیات های مذهبی فعالی در  آن حضور دارند و می توانند در مسائل زیست محیطی تاثیر به سزایی داشته باشند.

سمیه سادات تارا رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 3 با تشریح فعالیت های این منطقه گفت : در حال حاضر این منطقه  توانسته است بیشترین اعضا را به ویژه با همیاری خانه ی هنرمندان در کانون های زیست محیطی تشکیل دهد  از سوی دیگر موفق به راه اندازی خانه محیطی زیست در دانشگاه خواجه نصیر شده ایم و نذرهای زیست محیطی را با حضور هیات های مذهبی اجرا کرد ایم .

در ادامه این جلسه رئیس بنیاد قرآن ضمن تقدیر از فعالیت های موثر شهرداری تهران در موضوع محیط زیست گفت : این بنیاد با 4 دهه فعالیت از اولین تشکیلات قرآنی کشور است .

وی با اشاره به تاکید قرآن به مسائل زیست محیطی پیشنهاداتی را در خصوص اجرای فعالیت های مشترک از جمله طرح خدمت در محیط زیست ، برپایی جشنواره ، تشکیل کتابخانه ی تخصصی ، فرهنگسرای محیط زیست و... ارائه داد.

بنیاد قرآن در خیابان  پاسداران، خیابان شهید  گل نبي، خیابان ناطق نوری  زمرد، بوستان كتاب واحد 13 واقع شده است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: