جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 آذر 1395     
اتمام عملیات ساخت پروژه مسجد خاتم الانبیاء (ص):
ساخت پروژه فرهنگی و مذهبی مسجد خاتم الانبیاء (ص) در محله کرمان پس از یکسال تکمیل و پایان یافت

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، بهمن نوری شهردار منطقه با اعلام این مطلب گفت: مسجد خاتم الانبیاء (ص) که از سال 1392در دستور کار مدیریت شهری این منطقه قرار داشت از سال گذشته ساخت این پروژه فرهنگی و مذهبی با مساحت 780 متر مربع در 4 طبقه آغاز شد و اکنون به اتمام رسیده است و به زودی برای استفاده عموم شهروندان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: ساخت این مسجد از مطالبات اهالی کرمان بود و در نظر است به همراه دیگر پروژه های منطقه و همزمان مورد افتتاح قرار می گیرد.

بهمن نوری با تاکید بر" مسجد محور بودن" فعالیت های فرهنگی و اجتماعی افزود:« با افتتاح این مسجد بسیاری از فعالیت های فرهنگی با محوریت مسجد دنبال می شود و بخش عمده ای از نیاز های نوجوانان، جوانان و خانواده ها برطرف می شود.

شهردار منطقه 8 اضافه کرد: در سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" باید سهم مدیریت شهری در اقتصاد مقاومتی قابل مشاهده و اقتصاد شهری نیز سهم خودش را ادا کند این در حالی است که ما معتقدیم برای پیشبرد سیاست های کلان شهری باید برنامه ریزی های فرهنگی با رویکرد خانواده محوری، مسجد محوری و کار محلی انجام شود.

وی افزود:« روشنفکری در جامعه بیمار شده است و ما باید با توجه به اینکه در حوزه مسائل فرهنگی هیچ دینی مانند دین اسلام نیست فعالیت های خود را با قدرت و فراگیری بهتر و بیشتری انجام دهیم، در واقع هر عملی که بخشی از معیشت مردم را رفع کند به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی می تواند جایگاه مسجد و فعالیت های دینی را بیش از گذشته در بین مردم و قشر جوان حفظ کند.

مهندس نوری در ادامه گفت: امروز دشمنان اسلام اعتقادات مردم را نشانه گیری کردند که ما باید در راستای فعالیت های مدیریت شهری که به عنوان بازوان کمکی مسائل مذهبی گام برداشته اند حرکت کرده و موج فرهنگی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: وجود مسجد در محله کرمان یکی از نیازهای اساسی و در خواست های شهروندان این محله بوده است که با افتتاح آن بخش عظیمی از مسائل فرهنگی و مذهبی قشر مختلف ساکن در این محدوده بخصوص نوجوانان و جوانان رفع خواهد شد که همین موضوع برای مدیریت شهری در قالب افزایش رضایت شهروندان یک اصل مهم است.

شهردار منطقه 8، درباره بخش های مختلف این پروژه ادامه داد: مسجد خاتم الانبیاء(ص) شامل گنبد و مناره های زیبا، شبستان مردانه و زنانه، فضای فرهنگی، آشپزخانه مرکزی، فضای انتظار، سرویس بهداشتی، وضوخانه، خانه عالم، خانه خادم ، سالن غذاخوری و 13 واحد پارکینگ است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: