جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 آذر 1395     
ساختمان سبز در شمال تهران لوح نقره ایی گرفت

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، اولین لوح نقره ای در شمال تهران به ساختمان سبز دوست دار محیط زیست واقع در محدوده شهرداری ناحیه 2 به جهت کسب حداکثر امتیاز در حفظ محیط زیست اهدا شد.

محمد مهدی گلمکانی رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در جلسه ایی که با حضور مهندس سید علیرضا حسینی قائم مقام شهردار منطقه و دیگر مسئولین شهری و محیط زیست منطقه برگزار شد با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به سهم ساختمان ها در مصرف منابع و تولید آلاینده های محیط زیستی و رشد فزاینده این سهم، امروزه توجه به گسترش ساخت ساختمان های دوستدار محیط زیست به رویکردی جهانی تبدیل شده است، که توسعه مدل های محیط زیستی در مناطق مختلف جهان نشان دهنده تلاش های نظام مند در این زمینه است.

 وی خاطر نشان کرد: با توجه به خلاء موجود در کشور این مدل می‌تواند نیاز به مدل‌های مشابه خارجی را مرتفع نموده و پایه ای برای تلاش های مکمل داخلی باشد.

آسيه اقدسي مدير واحد محيط زيست و انرژي شهرداری منطقه یک نیز در این خصوص گفت:از جمله مواردی که منجر به اخذ گواهینامه با درجه نقره به ساختمان مذکور شده است، استفاده از مصالح دوست دار محیط زیست، استفاده از پنل های خورشیدی، استفاده از شیرآلات کاهنده مصرف آب، استفاده از سیستم آبیاری قطره ای و سیستم بازچرخانی آب، توسعه فضای سبز و تنوع پوشش گیاهی مناسب(روف گاردن)، اجرای مبحث 19، مدیریت پسماند و ... بوده است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: