جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 آذر 1395     
توصیه حجتی به کشاورزان

خبرگزاری ایسنا:محمود حجتی در جمع خبرنگاران در خصوص مشکلات کشاورزان و باغداران رودانی، افزود: با تلاش و پیگیری همکارانمان و کارهای تحقیقاتی و همچنین همکاری باغداران رقم جایگزین لیمو که رقمی مقاوم است به نام پرشین لایم که خواستگاه آن نیز ایران است شناسایی شد.

وی تصریح کرد: نهال این رقم بین باغداران توزیع‌شده که با استقبال خوب باغداران نیز مواجه بودیم و امیدواریم بتوانیم تقاضای باغداران را پاسخگو و با جایگزینی این رقم که در رابطه با بیماری جاروی جادوگر مقاوم است در آینده شاهد کاهش مشکلات لیمو کاران باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات کشاورزان نیز گفت: به کشاورزان توصیه می‌کنیم که برای رفع مشکلات موجود و جلوگیری از مشکلات پیش رو به توصیه همکاران ما توجه کنند.

حجتی افزود: در حوزه جهاد کشاورزی و توسط کارشناسان ما به بحث الگوی کشت توجه زیادی شده و برای کاشت محصولات کشاورزی سهمیه‌بندی خاصی در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر کشاورزان به بحث الگوی کشت توجه داشته باشند، بسیاری از مشکلات آن‌ها رفع خواهد شد و می‌توانیم تصمیمات بهتری را لحاظ کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: محصولات کشاورزی، محصولاتی هستند که باید به‌صورت تازه خوری و در میادین تره‌بار عرضه و جذب بازار داخلی شوند، اما وقوع ناگهانی این امر امکان‌پذیر نیست و افت قیمت را به همراه خواهد داشت.

حجتی اذعان کرد: اگر کشاورزان به توصیه همکاران ما توجه کنند این مشکلات کمتر مشاهده می‌شود و نباید این توقع ایجاد شود که دولت در خصوص مشکلات بادمجان در بازار ورود کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از طریق نهادسازی و تعاونی‌های تولیدکنندگان و با کمک سازمان تعاون، غرفه‌هایی تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا محصولات خود را به‌طور مستقیم عرضه کنند و مشکل پس‌زدگی محصولاتشان رفع شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: