جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 آذر 1395     
معاون شهردار تهران چالش های فراروی لایحه بودجه 96 را برشمرد:
احتمال کاهش درآمدها/افزایش قطعی هزینه ها

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، ناصر امانی تدابیر شهردار تهران، مصوبات شورای اسلامی شهر و اسناد بالا دستی را سه رکن اصلی در تهیه و تدوین بودجه واحدهای اجرایی عنوان کرد و خواستار توجه به جزئیات خصوصا در پروژه های نیمه تمام مناطق برای به حداقل رساندن نیاز به تغییرات در اعتبارات سال با در نظر گرفتن واقعیت های موجود شد.

توسعه شهری و امور شورا ابلاغ بخشنامه بودجه سال 96 با امضای شهردار تهران به کلیه واحدهای اجرایی و ضرب الاجل زمانی پایان دی ماه برای تقدیم لایحه بودجه سال آینده به شورای اسلامی شهر تهران محورهای اصلی جلسه هم اندیشی معاونین و مدیران برنامه ریزی مناطق، سازمانها و شرکت های تابعه شهرداری تهران بود.

معاون شهردار تهران در این جلسه با تشریح بخشهای مختلف بخشنامه بودجه شامل سیاست های ابلاغی شورای اسلامی شهر، تدابیر 39 گانه شهردار تهران، مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه، راهبردهای اساسی و جهت گیری های کلی، سیاست های اجرایی و دستورات اجرایی گفت: در سال آینده به واسطه رکود حاکم بر اقتصاد، احتمال کاهش برخی درآمدهای پایدار شهری و الزامات افزایشی مانند حقوق و دستمزد کارکنان که از یک سو احتمال کاهش درآمدها و از سوی دیگر افزایش قطعی هزینه ها را در پی دارد، لذا در تنظیم بودجه سال آینده می بایستی با دقت مضاعف نسبت به سنوات گذشته عمل گردد.

امانی با اشاره به طرح موضوع پروژه های نیمه تمام شهرداری تهران در صحن علنی شورای اسلامی شهر گفت: وجود پروژه نیمه تمام در پایان یک دوره مدیریتی نقص و عیب محسوب نمی گردد، مگر اینکه این پروژه ها در مقیاس کلان شهری باشد و دهه ها بر دوش شهروندان سنگینی کند. وی افزود: در سال 84 این دوره مدیریت شهری شهر را با پروژه های کلان نیمه تمامی چون تونل رسالت و برج میلاد تحویل گرفت و امروز بعد از یک دهه کار و تلاش و اجرای صدها پروژه کلان شهری طوری برنامه ریزی نموده است که تا پایان شهریور ماه سال آینده و با اتمام خطوط 6 و 7 مترو پروژه کلانی در شهر وجود نداشته باشد.

معاون شهردار تهران افزود: شهر چون موجودی زنده پویایی مستمر دارد و نیازهای آن در حال تغییر در ماهیت و اولویت است و این چیزی است که مدیریت شهری نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد و پروژه های نیمه تمام موجود در شهرداری در مقیاس کوچک و در سطح محلات بر اساس این نیاز، دائما در حال تعریف و یا تغییر در اولویت می باشند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به معاونین برنامه ریزی گفت: در تدابیر شهردار تهران و سیاست های ابلاغی شورای اسلامی شهر امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های نیمه تمام مناطق وجود دارد لذا با اهتمام به بکارگیری این توان بالقوه می توانید موجبات کاهش تعداد پروژه های نیمه تمام و همچنین میزان اعتبار مورد نیاز را فراهم آورید.

معاون شهردار تهران در پایان سخنان خود بر پرداختن به موضوع تدوین لایحه بودجه با اولویت بالا تاکید و از معاونین برنامه ریزی مناطق خواست در تدوین بودجه از معاونین مالی و اقتصاد شهری واحد خود نیز بهره گیرند و با دقت و تمرکز بر واقعیت ها و قالب های تعریف شده در بخشنامه بودجه، بودجه ای با حداقل نیاز به تغییر در سال مالی آینده تدوین و در زمان تعیین شده به اداره کل بودجه ارسال نمایند.

پیش از سخنان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا، پندار مدیرکل برنامه و بودجه در خصوص بخشنامه بودجه و فرم های مربوط به گزارش بودجه توضیحاتی را ارئه کرد و حاضرین با طرح پرسش های خود بر نحوه تهیه و تدوین برنامه و بودجه سال آینده اشراف لازم را کسب نمودند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: