جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 آذر 1395     
هزار نیرو و 100 جبهه کاری در پلان آخر توسعه مترو تهران؛
پیشرفت بالغ بر 90درصدی در بخش ايستگاه هاي مورد بهره برداري خط7

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، گروه حمل ونقل عمومی: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری با اشاره به اتمام صد در صدی حفاری در خطوط 6 و 7 مترو تهران گفت: بیش از 20 هزار نفر در 100 جبهه کاری در اعماق زمین  پلان پایانی توسعه خطوط مترو تهران را رقم می زنند.

مازیار حسینی با اشاره به اینکه توسعه مترو به عنوان یک مد حمل ونقلی پاک در شهر تهران اولویت نخست مدیریت شهری است، گفت: در حال حاضر اتمام خطوط 6و 7 و خط و خط مترو فرودگاه امام خمینی(ره) به عنوان پلان پایانی توسعه مترو تهران در دست اجراست .

معاون شهردار تهران با بیان اینکه 20 هزار نیروی فعال در اعماق زمین عملیات عمرانی پلان پایانی توسعه مترو تهران را بر عهده دارند، گفت: در حال حاضر 100 جبهه کاری در سه شیفت در 3 خط باقی مانده مترو تهران فعالیت می کنند .

وی تصریح کرد: در حال حاضر 7 هزار و 371 مهندس و كارگر در خط 6 مترو مشغول به كار هستند، همچنین بيش از 5 هزار نيروي انساني شامل يك هزار مهندس و 4 هزار كارگر به صورت شبانه روزي در اين خط فعاالند.

حسینی در ادامه با اشاره به عملیات عمرانی خط 6 مترو تهران  اظهارکرد: خط 6 متروی پایتخت به طول 31 كيلومتر جنوب شرق تهران را به شمال غرب اين كلان شهر متصل مي كند و از دولت آباد در جنوب شرق تهران شروع می شود و پس از عبور از معابر مهمي مانند 17 شهريور، ميدان شهداء، ميدان امام حسين (ع)، ميدان سپاه، ميدان هفت تير، ميدان حضرت ولي عصر (عج)، كوي نصر، بلوار مرزداران، خيابان پيامبر و خيابان كوهسار، در نهايت به شهرك كن در شمال غرب اين كلان شهر منتتهي مي شود.

حسینی با اشاره به استفاده از دو روش مکانیزه و کلاسیک در حفاری خط 6 مترو تهران گفت: این اقدام به دلیل تغييرات سطح آبهای زير زميني و شرايط زمين شناسي در طول مسير، حفاري خط 6 مترو صورت گرفته است .

وی ‌اظهار كرد: 10 كيلومترو پانصد متر از اين مسير که در زير سطح آبهاي زير زميني واقع شده، به روش مكانيزه و با استفاده از دستگاه TBM و 20 كيلومتر و پانصد متر از آن نيز به روش كلاسيك موسوم به NATM احداث شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تنها نیم کیلومتر دیگر از حفاری تونل در خط 6 مترو باقی مانده است، تاکید کرد: در حال حاضر 30 كيلومتر طول مسير، حفاری و لاينينگ شده است. همچنین صددر صد حفاری تونل ، حدود 90 درصد كف سازي، بيش از 80 درصد احداث ايستگاه هاي مورد بهره برداري و بيش از 75 درصد ساخت ايستگاه هاي عبوري فاز اول خط 6 مترو به اتمام رسيده است .

به گفته حسینی  همچنين بيش از 95 درصد حفاري تونل، بیش از 65 درصد احداث ايستگاه ها و حدود 55 درصد كف سازي فاز دوم اين خط نيز انجام شده است.

معاون شهردار تهران در ادامه به اتمام صد درصدی حفاری در خط 7 مترو تهران اشاره کرد و گفت: خط 7 مترو، داراي 19 ايستگاه است كه 8 ايستگاه آن تا پايان سال جاري و 11 ايستگاه آن در سال آینده مورد بهره برداري قرار مي گيرد. 8 ايستگاهي كه امسال به بهره برداري مي رسند، شامل ايستگاه هاي شهيد محلاتي ـ بسيج، ميدان محمديه، بريانك، شهيد محبوب مجاز، نواب ـ امام خميني (ره)، نواب ـ آذربايجان، کوی نصر و ميدان صنعت است.

وي با تأكيد بر اين كه پيشرفت فیزیکی خط 7 مترو در بخش تونل صددرصد، در بخش ايستگاه هاي مورد بهره برداري حدود 90 درصد است، تصریح کرد : این خط در بخش ايستگاه هاي عبوري بيش از 60 درصد و در مجموع در بخش سيويل بيش از 80 درصد پیشرفت داشته است .

به گفته معاون شهردار تهران 7 ايستگاه از 8 ايستگاه نخست مورد بهره برداری در خط 7 مترو بيش از 80 درصد پيشرفت داشته اند .

حسینی با اشاره به اینکه این خط، اولين خط متروي تهران است كه در احداث آن دو دستگاه حفار تمام مكانيزه موسوم به TBM به صورت شبانه روزي مشغول به كار هستند گفت : در حال حاضر صددرصد حفاري و لاينينگ 20 کیلومتر تونل هاي خط 7 مترو به پايان رسيده و 50 درصد از اين خط يعني 10 كيلومتر آن نيز روسازي و ريل گذاري شده است .

خط 7 متروي پايتخت، جنوب شرق تهران را به شمال غرب شهر متصل مي‌كند،اين خط 20 كيلومتري از شهرك حضرت اميرالمؤمنين (ع) در جنوب شرق تهران آغاز شده و با حركت در مسير شرقي ـ غربی، به تقاطع بزرگراه شهيد نواب صفوي و خيابان قزوين مي ‌رسد و از آنجا با تغيير مسير به سمت شمال، در امتداد بزرگراه نواب ادامه مسير داده و به ميدان بوستان در سعادت آباد منتهي مي شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: