جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 آذر 1395     
مناسب سازی معابر شهری برای تردد معلولین در شرق پایتخت 8

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 8، از اجرای عملیات مناسب سازی معابر شهری برای تردد آسان معلولین و نصب تابلو جدید پارک ویژه این عزیزان در شرق تهران خبرداد.

مهندس بهمن نوری با اشاره به آغاز اقدامات منطقه برای تکریم معلولان و شهروندان ناتوان جسمی و حرکتی و لزوم اعمال قانون پارک وسایل نقلیه در محل مخصوص پارک معلولان؛ شهرداری منطقه 8 تعویض تابلو و تعیین محل جدید نصب تابلو که عموما در نزدیکی محل زندگی معلولان شناسایی شده را در دستور کار قرار داد.

وی از طراحی تابلو جدید پارک ویژه معلولان که پلیس را ملزم به اعمال قانون وسایل نقلیه خاطی می کند و ازرفع موانع فیزیکی در پیاده رو ها و جانمایی مسیر ویژه راهنمای معلولان در شرق تهران خبر داد.

شهردار منطقه 8، با اشاره به اینکه در کشور بیش از 11 میلیون ناتوان جسمی وجود دارد و غیراز معلولان مادر زادی معلولان سوانح ترافیکی هم به آن افزوده می شود؛ اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم مدیریت شهری ، ایجاد محیطی امن برای تردد آسان و ایمن جانبازان و معلولان در شهر و فراهم ساختن زیر ساخت ها و بسترهای مناسب است.

وی گفت: مناسب سازی معابر منطقه و دیگر امکانات رفاهی برای این قشر از شهروندان با تشکیل کارگروهی ویژه و تخصصی در دستور کار قرار گرفته است که پس از شناسایی دقیق مشکلات در منطقه برای رفع آنها اقدامات لازم انجام می شود.

نوری رفع یا اصلاح موانع فیزیکی معابر ، تعمیر و نصب پل همسطح مناسب سازی، نصب بالابر منازل معلولین، احداث رمپ ایستگاههای اتوبوس، تعمیر و نصب تابلو ویژه معلولین از اهم اقدامات صورت گرفته بر شمرد .

به گفته وی ساخت سرویس بهداشتی ، رمپ ویژه معلولین در بوستان ها ، اصلاح شیب های نامناسب معابر ، همسطح سازی پیاده رو و.... از دیگر اقداماتی است که برای تسهیل در رفت و آمد جانبازان و معلولان پس از بررسی های کارشناسی در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: