جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 آذر 1395     
اهدای لوح نقره به خانه دوستدار محیط زیست زعفرانیه

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، خانه دوستدار محیط زیست منطقه 1 با کسب 73 امتیاز در ارزیابی های محیط زیستی، موفق به اخذ لوح نقره گردید.

دکتر محمد مهدی گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست در خصوص ساختمان های دوستدار محیط زیست گفت: به دنبال ارتقای فرهنگ ساختمان سازی با مولفه های محیط زیستی هستیم که نزدیک به اهداف توسعه پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران می تواند نیاز خود به انرژی را از خورشید تامین نماید، افزود: مهمترین مباحث در ساختمان های دوستدار محیط زیست بحث انرژی و آب است. زیرا تا 20 سال آینده 80 درصد منابع آبی به اتمام خواهد رسید.

در ادامه مراسم، مهندس حسینی قائم مقام شهرداری منطقه 1، حفاظت از محیط زیست را ارزشمند دانست و گفت: در کشورمان تا الزام به رفع آلودگی نباشد مشکلات حل نخواهد شد.

وی افزود: کسانی که در زمینه محیط زیست فعالیت می کنند نباید مایوس شوند زیرا کار راحتی نیست و باید در مردم انگیزه ایجاد نماییم تا خودشان به صورت داوطلبانه مشارکت نمایند.

قائم مقام شهرداری منطقه 1 با اشاره به اینکه چارچوب ساخت ساختمان های دوستدار محیط زیست باید قانونی شود، ادامه داد: بحث خانه های دوستدار محیط زیست می تواند مردم را تشویق نماید ولی نیاز به تدبیر و مدیریت بهینه است.

لازم به ذکر است مشخصات بارز ساختمان زعفرانیه که آن را تبدیل به ساختمان دوستدار محیط زیست نموده است شامل استفاده از کلکتورهای خورشیدی جهت تامین انرژی و آب گرم ساختمان، سیستم سرمایشی کم مصرف، عایق حرارتی سقف واحدها،استفاده از مصالح مناسب و پنجره هایی با شیشه دوجداره مدرن جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی،وجود سنسورهای منواکسید کربن CO در اگزوز پارکینگ ساختمان جهت تضمین سلامتی ساکنین در زمان حضور در پارکینگ، فضای سبز مطلوب و طراحی بام سبز با تعبیه آبیاری قطره ای،استفاده از لامپهای کم مصرف با عمر طولانی، تفکیک زباله تر و خشک در هر واحد با نصب مخزن مجزا، سیستم اطفاء حریق ساختمان، وجود شیرهای قطع کننده گاز در شرایط زلزله و غیره است.

در پایان مراسم لوح تقدیر به مالک ساختمان اهداء و از لوح نقره ای ساختمان دوستدار محیط زیست رونمایی شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: