جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 مهر 1393     
6دلیل خوب برای گریه کردن

سلامت نیوز: گریه کردن نه تنها از نظر روحي به تخليه هيجانات رواني انسان كمك مي كند بلكه برای سلامت عمومی بدن نیز مفید است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، نباید از روی غرور یا خودداری مانع از سرازیر شدن اشک‌ها شد. گريه فوايد بسياري دارد كه به مهترين آنها اشاره مي‌كنيم.
گریه يعني استرس کمتر

اگر مانع از جاری شدن اشکهای‌تان شوید و اجازه ندهید احساسات‌تان تخلیه شود احتمال اینکه استرس‌تان لحظه به لحظه بیشتر شود زیاد است.مي‌دانيد كه استرس چه بلايي مهلكي است و چه آفتي براي قلب و پوست و تمركز است.
گریه به ديد بهترتان كمك مي‌كند

گریه کردن باعث دید بهتر می‌شود. اشکها کره‌ی چشم و مژه‌ها را مرطوب می‌کند و از خشک شدن غشای مخاطی چشم‌ها پیشگیری خواهد كرد.

گریه راهي برای مقابله با باکتری‌ها

اشک چشم برای مقابله با باکتری‌ها و میکروب‌ها مفید است. اشك حاوی آنزیمی طبیعی به نام «لیزوزیم» است که دیواره‌ی سلولی باکتری‌ها را تخریب کرده و از تکثیر آنها پیشگیری می‌کند. این آنزیم علاوه بر اشک در بزاق و شیر مادر و همچنین در سفیده ی تخم مرغ موجود است.

گریه به تخیله ی احساسات كمك مي‌كند

دقت کرده‌اید که قبل از گریستن از درون‌ احساس سنگینی و خفگی می‌کنید؟ این احساس سنگینی دقیقا همان حسی است که باید از وجودتان بیرون بریزد. اشک ریختن روشی فوق العاده برای راحت شدن از این سنگینی آزاردهنده است.
گریه راهي برای مقابله با افسردگی

اگر گریه نکنید و اجازه ندهید دردها، غمها و غصه‌هایتان بیرون بریزد احتمال اینکه در دام افسردگی بیافتید زیاد است.احساسات منفی‌تان را به بند نکشید و اجازه دهید به همراه اشکهای‌تان بیرون بریزند.
گریه به داشتن احساس بهتر كمك مي‌كند

به گزارش سایت «لایف استایل»،برخي افراد مي گويند دوست ندارید گریه کنید، بخصوص در حضور دیگران، عيبي ندارد در خفا گريه كنيد اما مطمئن باشيد بعد از جاری شدن اشک‌ها و تخلیه ی احساسات‌تان احساس بهتری خواهید داشت و به اصطلاح سبک مي شويد.

 






درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: