جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 آذر 1395     
نجات شرکت کره‌ای از ورشکستگی

روزنامه کیهان: قرارداد با شرکت کره‌ای هیوندای با اعتراض محافل داخلی و شرکت‌های تولید‌کننده مواجه شده بود که تصریح می‌کردند قدرت تولید این کشتی‌ها در داخل وجود دارد اما دولت فرصت‌های شغلی را در کشور نابود کرده و در اختیار خارجی‌ها قرار می‌دهد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همایش مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به موضوع قرارداد کشتی‌سازی با شرکت کره‌ای، خاطرنشان کرد: این قرارداد مربوط به سال 2008 است. در آن زمان بیش از 25 درصد از مبلغ قرارداد به شرکت کره‌ای پرداخت شد و پس از آن به دلیل تحریم‌ها امکان پرداخت مابقی مبلغ قرارداد فراهم نشد و چون این شرکت کره‌ای، ساخت کشتی را آغاز کرده بود علیه ایران شکایت و ادعای خسارت کرد و اخیرا پس از توافق برجام مذاکرات جدیدی با این شرکت انجام شد و مقرر گردید این شرکت از شکایت خود صرف‌نظر کند و خوشبختانه پذیرفته شد که با کاهش 25 درصدی در مبلغ اجرا شود.
در همین حال روزنامه وال استریت ژورنال از قول شرکت هیوندای نوشت: اولین ثبت سفارش ایران از زمان برچیده شدن تحریم‌های ایران است. این قرارداد 700 میلیون دلاری به منظور ساخت 10 فروند کشتی برای ایران است.

وال استریت ژورنال افزود: این قرارداد بسیار مورد استقبال شرکت «هیوندای» و سایر کارخانه‌های کشتی‌سازی کره قرار گرفته است که با مشکل جدی افت تقاضا روبرو هستند. این معضل برای شرکت هیوندای بس عظیم‌تر است و عرضه آن 30 درصد بیشتر از تقاضاست. بر همین اساس این شرکت به چاره‌اندیشی برای رفع مشکل برآمده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: