جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 آذر 1395     
نفت اندکی ارزان شد

خبرگزاری تسنیم: در حالی که پس از افزایش قیمت های قابل توجه در بازار نفت در جلسه گذشته سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت نفت امروز کاهش یافت.
اما تجار گفتند، به دلیل افزایش تقاضا در آسیا و کاهش عرضه نفت از سوی ابوظبی به عنوان بخشی از طرح کاهش تولید اوپک و غیر اوپکی ها، قیمت نفت کاهشی جزئی را تجربه کرده است.
به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 4 سنت کاهش به 55 دلار و 65 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم 8 سنت کاهش داشت و به 52 دلار و 75 سنت رسید. تولید کنندگان آمریکایی مشارکتی در طرح کاهش تولید نخواهند داشت.
تجار گفتند، پس از آنکه قیمت نفت به دنبال توافق اوپک و غیر اوپکی ها برای کاهش تولید به بالاترین رقم در طی یک سال گذشته رسید، موج قابل توجهی از برداشت سود در بازار نفت شکل گرفت. تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک قرار است مجموعا حدود 1.8 میلیون بشکه از تولید خود را با هدف تقویت قیمت ها کاهش دهند.
تجار در عین حال افزودند که بازار نفت همچنان با مازاد عرضه مواجه است.
میشائیل مک کارتی، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «بازار اهمیت زیادی برای تحلیل های انجام شده از توافق اوپک و تولید کنندگان غیر عضو قائل است... و اگر بازار احساس کند که تولید کنندگان از این توافق تبعیت نمی کنند، قیمت ها خیلی سریع کاهشی خواهند شد.»
موسسه بی ام آی ریسرچ اعلام کرد، توافق تولید کنندگان نفت برای کاهش تولید احتمالا قیمت نفت برنت را به بالای 60 دلار در هر بشکه خواهد رساند.
در اقدامی که حاکی از عمل کردن تولید کنندگان به تعهداتشان برای کاهش تلوید است، شرکت ملی نفت ابوظبی به مشتریان خود اعلام کرد که عرضه نفت موربان و اپر زکوم را به میزان 5 درصد و نفت داس را به میزان 3 درصد کاهش خواهد داد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: