جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 آذر 1395     
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران:
سطح اشغال بلندمرتبه‌ها کمتر از یک درصد مساحت تهران است

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران گفت: کل سطح اشغال بلندمرتبه‌سازی‌های صورت گرفته در شهر تهران که طی ادوار مختلف مدیریت شهری صورت گرفته تنها هشت دهم درصد است. به عبارت دیگر حتی به یک درصد هم نمی رسد. این در حالی است که بخش اعظمی از پروانه های این بلندمرتبه سازی ها نیز در یک دهه اخیر صادر نشده است.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران با بیان این مطلب گفت: از ۲۰۸ مورد درخواست ارسال شده به کمیسیون ماده پنج، ۵۲ مورد مربوط به بلندمرتبه سازی بالای ۲۰ طبقه بوده و ۱۵۶ مورد درخواست بلندمرتبه‌سازی بین ۱۲ تا ۲۰ طبقه بوده است.

پژمان پشمچی زاده با اعلام اين كه ۵۲۲ مورد درخواست‌های ساخت و ساز برای ساختمان های زیر ۱۲ طبقه داشته ایم، ادامه داد: از ابتدای ساختمان‌سازی در تهران تاکنون، ۹۷۹ مورد پروانه بلندمرتبه‌سازی صادر شده است. این در حالی است که حدود ۲۳۰مورد از این بلندمرتبه‌سازی‌ها فاقد پروانه در سیستم‌ها هستند که به دهه‌های قبل مربوط می‌شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تاکید کرد: بخشی از پروانه‌های صادرشده در 10سال اخیر نیز از دوره‌های گذشته در حال بررسی بوده و در این دوره صدور پروانه انجام شده است.

به گفته پشمچي زاده کل سطح اشغال بلندمرتبه‌سازی‌ها در طول تاریخ بلندمرتبه سازی شهر تهران ۵.۶ کیلومتر است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: