جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 آذر 1395     
تصمیم گیری هر اقدام سلبی و ایجابی در زمینه حمل و نقل عمومی نیازمند بررسی دقیق و کارشناسانه است

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار شهر تهران در مراسم افتتاح ایستگاه حسین آباد از خط 3 مترو تهران گفت: افتتاح ایستگاه حسین آباد حاصل زحمات همکاران عزیز و گمان ما در شهرداری تهران و حوزه شرکت بهره برداری مترو است و خوشبختانه برطبق روال برنامه تونسته ایم این ایستگاه را به بهره برداری رسانیم.

دکتر محمد باقر قالیباف در ادامه این مراسم افزود: افتتاح ایستگاه مذکور و توسعه ایستگاه های مترو در راستای خدمت رسانی به مردم انجام می شود تا در راستای تسهیل حمل و نقل شهری پایتخت گامی موثر برداشته شده باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: به نتیجه رساندن طرح ها و برنامه های اجرایی کلانشهرها خصوصا شهر تهارن در عرصه های مختلف نیازمند بخش بندی از طریق الزام انجام اقدامات سلبی و ایجابی است خصوصا زمانی که این مسائل به جامعه و اجتماع مربوط باشد.

وی بیان کرد: تصمیم گیری هر اقدام سلبی و ایجابی در زمینه حمل و نقل عمومی نیازمند بررسی بسیار دقیق و کارشناسانه است تا برنامه ریزی ها بی نقص انجام شود.

وی عنوان کرد: امروزه موضوعات آلودگی هوا و ترافیک در شهر تهران نیازمند تدابیری از جنس اقدامات سلبی و ایجابی هستند ولی انجام اقدامات سلبی نباید به گونه ای باشد که موجب آزار رساندن به شهروندان شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هایی همچون طرح زوج و فرد از درب منزل نیازمند تامین زیرساخت های حمل و نقل عمومی است، خاطرنشان کرد: عدم تامین زیرساخت های شبکه حمل و نقل عمومی و ایجاب شهروندان به رعایت طرح زوج و فرد در گرو ارائه تدابیری منطقی است در غیر این صورت قانون شکنی از سوی شهروندان را در پی خواهد داشت البته اقدامات ایجابی باید با رعایت حق تقدم به اقدامات سلبی انجام گیرند.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از یک هزار خودرو وارد شهر تهران می شوند و عوارض پرداختی آنها باید در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی بالاخص حمل و نقل ریلی هزینه شود، اظهار داشت: کلیه مشکلات شبکه حمل و نقلی با خرد جمعی و تلاش مضاعف قابل حل است ولی باید دولت اقدام به اختصاص بودجه معین به این شبکه همچون سایر ارگانها نماید تا بتوان برای توسعه ناوگان ریلی اقدامی مثبت انجام داد.

دکتر قالیباف با بیان اینکه توسعه شبکه حمل و نقل عمومی خصوصا حمل و نقل ریلی مهم ترین اقدام ایجابی برای حل موضوع ترافیک و کاهش آلودگی هوا است، گفت: 45 درصد از زیرساخت های عمرانی شهر تهران در 11 سال اخیر انجام شده است البته تنها بیش از 20 هزار نفر به صورت شبانه روزی در حوزه توسعه خطوط مترو فعالیت دارند.

وی در ادامه این مراسم اشاره کرد: مهم ترین بخش مترو ساخت تونل ها و زیرساخت ها است البته باید توجه داشت که شبکه حمل و نقل ریلی شهری در طی 20 سال همکاری یکپارچه دولت و شهرداری در حدود 35 کیلومتر ساخته شد  در حالی که طی 11 سال اخیر 120کیلومتر از شبکه مترو به بهره برداری رسید و تا سال آینده قطعا این ظرفیت به 270 کیلومتر افزایش خواهد یافت که همه این اقدامات حاصل زحمات همکاران ما در شهرداری تهران در جهت خدمت رسانی به شهروندان است.

وی ابراز داشت: با درک مشکلات اقتصادی دولت و با در نظر گرفتن قوانین اجرایی در زمینه شبکه حمل و نقل عمومی، دولت باید اقدام به اختصاص بودجه ای معین به شبکه مترو کند و از مسئولین و مراجع نظارتی خواستار یم که بخشی از مقررات و قوانین قطعی که در آن درآمد عوارض و جریمه های رانندگی طبق قانون متعلق به بخش حمل و نقل تهران است و به خزانه دولت واریز می شود به توسعه این بخش اختصاص یابد.

دکتر قالیباف در ادامه افزود: طبق قانون 60 درصد از هزینه دریافتی بابت جریمه های رانندگی باید به شهرداری تهران و شبکه حمل و نقل عمومی تعلق گیرد و تنها 40 درصد در اختیار نیروهای راهنمایی و رانندگی قرار گیرد.

شهردار شهر تهران در پایان این مراسم تاکید کرد: امیدواریم که دولت و مسئولین به توسعه شبکه حمل و نقل ریلی توجه داشته باشند چرا که با توسعه این شبکه می توان شاهد افزایش ظرفیت 2 برابری مترو در سال های آینده بود و شهروندان به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی ترغیب به استفاده از این وسیله پاک می شوند البته تمام تلاش مسئولین شهرداری و ارگان های ذیربط بر بهره بردای خط 6 و 7 مترو تا پایان سال جاری است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: