جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 مهر 1393     
خسارت زلزله شوقان

مهر: محمد زارعی با اشاره به این که ساعت 13 و سه دقیقه و9 ثانیه روز پنج شنبه هفته گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 4.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شوقان در شهرستان جاجرم خراسان شمالی را لرزاند، اظهار داشت: این زمین لرزه خوشبختانه تلفات جانی نداشته اما با جمع بندی گزارش های ارسالی مشخص شد حدود 40 واحد مسکونی روستایی در بخش شوقان خسارت دیده اند.

وی با بیان این که از زمان وقوع زمین لرزه اصلی تاکنون؛ پس لرزه‌ها همچنان ادامه دارند، اضافه کرد: ستاد بحران شهرستان و بخش به حالت آماده باش قرار دارد و تمامی تمهیدات برای حوادث غیرمترقبه احتمالی اندیشیده شده است.

پیش از این اعلام شده بود که زمین لرزه شوقان در خراسان شمالی هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

بر اساس اعلام شبکه لرزه نگاری قوچان وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه 3.4 ریشتری شوقان در عمق 10 کیلومتری سطح زمین در فاصله 60 کیلومتری جنوب بجنورد و 40کیلومتری شمال شرقی جاجرم حوالی شوقان و در عرض شمالی 37.32 و طول شرقی 56.89 درجه روی داده است.

شهر دو هزار و 600 نفری شوقان، مرکز بخشی به همین نام از توابع شهرستان 37 هزار نفری جاجرم در 40 کیلومتری مرکز این شهرستان و 60 کیلومتری جنوب بجنورد، مرکز خراسان شمالی قرار گرفته است.

خراسان شمالی به علت واقع شدن بر روی گسل زلزله، در ردیف استان های پرخطر کشور است و مرکز آن شهرستان بجنورد در سال 1375 زلزله ویرانگری را تجربه کرده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: