جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 مهر 1393     
طرح تحول عظیم در بحث ترافیک و رفع آلودگی هوا در صورت کمبود بودجه به کندی پیش خواهد رفت

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ؛ زمانیان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص آلودگی هوای تهران در نیمه دوم سال گفت : با توجه به جمعیتی که به طور روزانه در معابر کلانشهر تهران در حال تردد هستند ، هنوز وضعیت مناسبی از نظر ترافیکی نداریم .

زمانیان در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : یکی از مشکلاتی که در زمینه بحث مدیریت شهری با آن درگیر هستیم آن است هر زمان میزان الودگی هوا یا زیست محیطی در شهر تهران زیاد می شود به فکر راه چاره می افتیم و در صورت رفع مقطعی آن معضل با طرح های مقطعی و غیرکارشناسی گمان می کنیم، مساله به کل برطرف شده است . این در حالی است  که حل مسایلی از قبیل مشکلات محیط زیست و آلودگی هوا نیاز به برنامه های جامع و اصولی دارد.

وی در ادامه افزود : یکی از مواردی که منجر به آلودگی هوا در کلانشهر تهران شده ، وضعیت نا به سامان ترافیک در بزرگراه ها و اتوبان های اطراف شهر تهران و خیابان ها و شریان های اصلی شهر است .

زمانیان در خصوص دلایل وضعیت نابه سامان ترافیکی شهر تهران بیان داشت : عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی  توسط برخی از رانندگان ، پارک ناصحیح وسایل نقلیه در معابر و کمبود پارکینگ خصوصا در قسمت های مرکزی شهر ، عدم ساماندهی به وضع ترافیک با توجه به حجم و بار ترافیکی موجود ، به تعویق افتادن توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل بی توجهی دولت به پرداخت سهم 50 درصدی بودجه شهرداری ها از دلایل وضع نابه سامان ترافیک تهران است .

وی در ادامه یاد آور شد: در شهری مانند تهران که باید توان و ظرفیت جابه جایی 20 میلیون نفر را  داشته باشد ، بحث توسعه حمل و نقل عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وجود گره های ترافیکی در پیک های 6 تا 8 صبح ، 12 تا 14 نیمه روز و 4 تا 7 عصر نشانگر تلف شدن انرژی های زیادی از وقت و انرژی شهروندان گرفته تا مدیریت مصرف سوخت خواهد بود .

زمانیان گفت : توجه به توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی با توجه به نقشی که می تواند به لحاظ کم هزینه کردن حمل و نقل در شهر تهران ایفا کند ، از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بی توجهی دولت به پرداخت سهم 50 درصدی خود برای توسعه حمل و نقل عمومی به شهرداری ها سبب شده این روند به کندی صورت گیرد .

وی در خاتمه گفت : در چند سال گذشته اقدامات خوبی از سوی شهرداری تهران و سازمان حمل و نقل و ترافیک در زمینه مهندسی ترافیک و نوسازی ناوگان صورت گرفته اما این کار نیاز به مساعدت دولت داشته چرا که طرح تحول عظیم در بحث ترافیک تهران و رفع آلودگی هوای تهران در صورت کمبود بودجه به کندی به پیش خواهد رفت . در این زمینه به دولت و وزارت کشور تذکرات لازم داده شده است و ما پی گیر پرداخت بودجه مصوب دولت  برای شهرداری ها هستیم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: