جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 آذر 1395     
تغییرات ثبت نام آرم طرح ترافیک 96 تشریح شد

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، رئیس واحد صدور آرم سازمان ترافیک گفت: همه متقاضیان حقیقی و حقوقی دریافت نشان طرح ترافیک سالانه باید با ورود به پایگاه اینترنتی شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir نام نویسی کنند.

مصطفی قنبر نژاد با بیان اینکه متقاضیان دریافت طرح ترافیک تا 30 آذر 95 مهلت دارند برای ثبت نام اینترنتی خود در سایت شهرداری تهران اقدام کنند، تصریح کرد: برای ثبت نام درخواست طرح ترافیک، پرداخت عوارض و داشتن برگه معاینه فنی معتبر الزامیست.

وی با بیان اینکه همه فرایند ثبت نام و گزینش واجدین شرایط آرم طرح ترافیک الکترونیکی است و در سامانه شهرداری تهران اینترنتی انجام می شود، از شهروندان خواست از مراجعه حضوری به واحد صدور آرم خودداری کنند.

رئیس واحد صدور آرم سازمان ترافیک با اشاره به اینکه خبرنگاران نیز همانند عموم شهروندان باید در همین زمان تعیین شده به نام نویسی الکترونیکی خود برای دریافت آرم طرح ترافیک اقدام کنند، گفت: همه خودروهای پلاک عمومی نیز که در حمل بار فعالیت می کنند، برای گرفتن نشان طرح ترافیک از طریق سامانه "بارانه" نام نویسی کنند.

قنبر نژاد در ادامه با اشاره به تغییرات صورت گرفته در فرایند ثبت نام روی سایت شهرداری تهران گفت: در سالجاری پس از ورود به سامانه ثبت نام ، ابتدا متقاضی باید با ثبت نام کاربری و ارائه شماره تلفن و آدرس ایمیل خود به دریافت نام و کد کاربری اقدام کند و پس از آن با خارج شدن از سامانه مجدداً وارد سامانه ثبت نام سالانه طرح ترافیک شود و به ثبت نام سالانه اقدام کند.

وی پرداخت عوارض و داشتن معاینه فنی معتبر را از الزامات ثبت نام اینترنتی آرم های طرح ترافیک سال 96 ذکر و تصریح کرد: با توجه به اینکه برای ثبت نام در سامانه طرح ترافیک، اخذ معاینه فنی و ورود شماره گواهی معاینه فنی در سامانه مورد نیاز است، لذا انتظار می رود متقاضیان سریعتر به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

قنبرنژاد تصریح کرد: همانند پارسال روزهای کاری در سامانه تعریف شده است و متقاضیان می توانند با تعیین روزهایی که در محدوده طرح ترافیک تردد ندارند ترددشان را در محدوده مدیریت کنند که در این صورت از سرجمع پرداخت تعرفه شان کاسته می شود.

قنبرنژاد با اشاره به اینکه اجرایی شدن این سامانه، امکان مدیریت ترافیک را آسانتر می کند، تصریح کرد: این طرح علاوه بر ایجاد امکان برنامه ریزی برای شهروندان، کاهش هزینه ها را نیز در پی دارد.

رئیس واحد صدور آرم سازمان ترافیک تأکید کرد: تمام بودجه حاصل از فروش سالانه، هفتگی و روزانه مجوز ورود به محدوده طرح ، به بهبود ترافیک تهران اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 هم برچسب ورود به محدوده طرح ترافیک برای خودروها صادر نخواهد شد، گفت: از پارسال  " آی دی کارت ها" جایگزین برچسب شده اند که به منزله کارت چند منظوره برای تردد در محدوده طرح ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد و حتی شهروندان می توانند با فعال سازی آن در بانک شهر به عنوان کارت بانکی از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال های گذشته، خانواده های معظم شهدا، جانبازان ، بیماران خاص و خبرنگاران از تعرفه حمایتی برخوردار خواهند بود، تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می کنیم صرفاً درصورتی که ورود هر روزه آنها به محدوده طرح ترافیک ضرورت داشته باشد، نام  نویسی کنند و در غیر این صورت از آرم های روزانه و هفتگی استفاده کنند.

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک با اشاره به اینکه برای خودروهایی که به سن فرسودگی رسیده و مطابق قانون ملزم به اسقاط باشند، مجوز طرح ترافیک صادر نمی شود، اظهار داشت: در این دوره نیز مانند دوره قبل به جز آمبولانس های اورژانس تهران، خودروهای امدادی آتش نشانی و خودروهای پلیس و همچنین اتوبوس های شرکت واحد تهران و تاکسی های تهران که همه یا بخشی از مسیر آنها در محدوده طرح ترافیک قرار داشته باشند، تمام خودروهای عمومی و امدادی نیاز به مجوز دارند و باید به اخذ مجوز طرح ترافیک اقدام کنند و در غیر این صورت ورود آنها به محدوده، به منزله تخلف ورود ممنوع خواهد بود.

قنبرنژاد با بیان اینکه در سال 96 نیز عبور و مرور خودروهای هیبریدی و برقی همچون امسال در صورت ثبت اطلاعات در سامانه، در محدوده طرح ترافیک آزاد و رایگان خواهد بود، تصریح کرد: این اقدام برای تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک و در راستای سیاست های محیط زیستی مدیریت شهری تهران صورت گرفته است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: