جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 آذر 1395     
مدیرعامل شركت بهره برداری مترو تهران گفت:
ایمنی و امنیت مسافر مهمترین دغدغه ما در مترو است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیر عامل شركت بهره برداری مترو تهران در مراسم پایانی دوره آموزشی سطح  Bآتش نشانی ویژه كاركنان مترو گفت: ایمنی و امنیت مسافران مهمترین مسئولیت و دغدغه ما در مترو تهران است و به همین دلیل دست یاری به سوی سازمان آتش نشانی دراز كرده ایم تا برای برقراری ایمنی در این شهر زیر زمینی همكاری متقابل نزدیكتر و جدی تری داشته باشیم.

مراسم پایانی دوره آموزشی سطحBآتش نشانی كاركنان مترو امروز با حضور مدیر عامل شركت بهره برداری مترو تهران، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری و جمعی از مدیران در سازمان آتش نشانی شهرداری تهران برگزار شد.

 دكتر احمدی بافنده مدیر عامل شركت بهره برداری مترو تهران در ابتدای این مراسم با بیان اینكه گران قیمت ترین سرمایه گذاری شهرداری و نظام در خدمت به مردم، ساختار مترو است گفت: سرمایه گذاری بسیار زیادی برای مترو تهران هم در زمینه ساخت ابنیه و هم برای تامین تجهیزات صورت گرفته كه آن را تبدیل به سازه ای كم نظیر در شهر كرده است.

وی با اشاره به اینكه هرقطار مترو 2 هزار نفر را در خود جای می دهد و در جابجایی این جمعیت فشرده رعایت مسائل ایمنی و آتش نشانی بسیار مهم است افزود: این تراكم جمعیت در هیچ نقطه ای از تهران وجود ندارد.

مدیر عامل شركت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینكه پیشگیری و ایمنی در حوادث باید صد درصد باشد اظهار داشت: پیشنهاد ما این است تا دپارتمانی برای موضوع ایمنی و آتش نشانی در حوزه مترو تشكیل شود تا كمك فراوانی در پیشگیری از حوادث در این شهر زیر زمینی باشد.

به گفته احمدی بافنده سازه مترو تهران دارای ظرفیت بالقوه در پدافند غیر عامل است و در صورت بروز بحران می تواند یك پناهگاه امن برای مردم باشد، بنابراین دسترسی به ایستگاه ها و مسیرهای خروج اضطراری از تونل ها باید در اختیار آتش نشانی و سازمان های امدادی قرار گیرد.

 وی با اشاره به اینكه ما با نیروی جوان و  داوطلب خود می توانیم در خدمت آتش نشانی باشیم گفت: برخی از تجهیزات مترو مانند هواكش ها و سیستم برق نیاز به امنیت بیشتری دارد كه با تشكیل تیم مشترك بین مترو و سازمان ْآتش نشانی می توان حوادث ناشی از این تجهیزات را پیش بینی و كنترل كرد.

مدیر عامل شركت بهره برداری مترو تهران در پایان سخنان خود نمره مثبتی به فعالیت آتش نشانی در روی زمین و ارتفاع داد و تصریح كرد: اكنون نوبت آن است كه برای شهر زیر زمینی فكری شود تا به صورت كامل این منطقه تحت كنترل و امدادرسانی قرار گیرد.

در ادامه مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران نیز با تشكر از مدیر عامل و مسئولان مترو تهران اظهار داشت: خوشبختانه تاكنون حادثه و بحران جدی در مترو تهران رخ نداده است اما ما باید توان خود در پیشگری و مدیریت بحران در مترو را ارتقا دهیم.

مهندس سعید شریف زاده ضمن ارائه پیشنهاد در خصوص در نظر گرفتن پایگاه های آتش نشانی ویژه ایستگاه های مترو تصریح كرد: غافلگیری مایه سرافكندگی است در حال حاضر كه تجهیزات به روز برندهای آتش نشانی اروپا در اختیار ما قرار دارد و باید به طور كامل امنیت شهروندان به خصوص مسافران مترو مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در دوره های آتش نشانی ویژه كاركنان مترو 350 داوطلب تمام آموزش های لازم در سطح B آتش نشانی را در ده هزار نفر ساعت فرا گرفتند.

در پایان این مراسم نیز از ده نفر  ازنمایندگانی كه در دوره های سطح B آتش نشانی شركت كردند تقدیر شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: