جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 مهر 1393     
اصلاح قانون معاینه فنی در نوبت صحن علنی مجلس است

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه قانون معافیت 5 ساله خودروها از معاینه فنی قطعا باید اصلاح شود، گفت :با عنایت نمایندگان مجلس اصلاح قانون معاینه فنی در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار دارد .

محمد مجابی تصریح کرد: یکی از عواملی که در مدیریت آلودگی هوا باید بیشتر به آن توجه شود بحث معاینه فنی خودروهاست که اکنون نه از سوی شهروندان و نه از سوی مسئولان جدی گرفته نمی شود و مغفول مانده است. اولین عامل تاثیرگذار در بی توجهی شهروندان به انجام معاینه فنی خودرو در تهران به خلاء های قانونی باز می گردد. تغییر قانون سن معاینه فنی خودروها از 2 سال به 5 سال آن هم توسط نمایندگان مجلس هشتم باعث شد تا کلانشهرها در مدیریت آلودگی هوا دچار مشکلات زیادی شوند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اصلاح سریع قانون معاینه فنی و الزام تمامی خودروهای نو به انجام معاینه فنی دو سال پس از تولید و سپس سالی یک بار افزود: سازمان حفاظت محیط زیست بارها از طریق کمیسیون های مختلف مجلس و از طریق ارائه لایحه ای جامع و کامل، بررسی مجدد این قانون و اصلاح انرا از مجلس خواسته است .

مجابی با تاکید بر اینکه با اجماع نظر بسیاری از نمایندگان مجلس نهم اصلاح قانون معافیت 5 ساله خودروهااز معاینه فنی در دستور کار مجلس قرار گرفته است، گفت: بارها اصلاح این قانون در موقعیت بررسی در صحن قرار گرفته اما به دلایل ویژه ای به تعویق افتاده است .

به گفته مجابی سازمان محیط زیست با جدیت تمام اصلاحی این قانون را که به منزله عقبگردی در وضعیت زیست محیطی کشور است از مجلس پیگیری می کند، گفت: بنابر اخرین وضعیت ،اصلاح این قانون به عنوان طرحی در نوبت ارایه در صحن علنی است و امیدوارم به زودی به تصویب برسد .

مجابی با تاکید بر این که قانون معافیت پنج ساله خودروهای نو از معاینه فنی در دوره قبلی مجلس اشتباه بزرگی بود و مجلس نهم قرار است نسبت به اصلاح این قانون اقدام کند، یادآور شد: با توجه به وارونگی دما و تشدید آلودگی هوا و نیز افزایش بارش های جوی و به تبع آن لغزندگی بیشتر سطح معابر شهری و جاده های کشور، ظرفیت حوادث رانندگی بالاست.

معاون سازمان محیط زیست ادامه داد: هم اکنون آلودگی هوا به عنوان مهمترین چالش محیط زیستی پیش روی دولت و مجموعه مدیریت شهری مطرح است. مشکل آلودگی هوا با زندگی شهروندان تهرانی در هم تنیده شده و بر زندگی و سلامت مردم اثر مخرب داشته است.

مجابی افزود :خوشبختانه اظهار نظر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ،اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست ،پلیس راهنمایی و رانندگی ، تشکل های محیط زیستی و بسیاری از دوستداران محیط زیست در ماه های اخیر حاکی از آن است که همگان به اشتراک نظر در خصوص لزوم اصلاح قانون معاینه فنی از 5 سال به دو سال رسیده اند که امیدواریم به زودی با طرح این موضوع در صحن علنی مجلس شاهد تحقق آن باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: