جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 مهر 1393     
خودروسازان قیمت تمام شده محصولات را باید پایین بیاورند

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ؛ منصوری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به مشکلاتی که اخیرا در بحث قیمت گذاری خودرو پیش آمده است ، مسئولان شورای رقابت به کمیسیون صنایع آمده بودند تا در خصوص برخی اختلاف قیمت ها به نقطه مشترکی برسند.

منصوری در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت :  شورای تحقیق و تفحص کمیسیون با توجه به تحقیقات میدانی که انجام داده بود در برخی موارد اختلاف قیمت هایی را گزارش داده بود و شورای رقابت هم معتقد بود که این اختلاف نظر ها بر اساس قیمت تمام شده خودرو بوده است .

وی در ادامه افزود: البته در این موارد شورای رقابت قیمت مورد نظر را داده بود و با این حال در تحقیقات شورای تحقیق و تفحص شاهد قیمت های دیگری برای  برخی خودرو ها بودیم . در حال حاضر نیز این بازنگری در خصوص قیمت خودرو ها ادامه دارد . و بر اساس اقداماتی که صورت گرفت ، قیمت خودرو تا حدودی پایین امد.

منصوری در ادامه یاد آور شد : اعتقاد ما بر این است که شورای رقابت حق قیمت گذاری ندارد و این کار باید برعهده " انجمن حمایت از تولید کننده و مصرف کننده " گذاشته شود. دولت نیز با توجه به قبول داشتن تعرفه 45 درصدی قیمت خودرو و حمایتی که برای خودروسازان در نظر داشته ، می تواند در قیمت گذاری و تعیین قیمت فروش خودرو  تاثیر بگذارد .

وی در ادامه افزود : اعتقاد مجلس در خصوص حمایت از خودرو سازان همواره به صورتی بوده که معتقد است باید از خودرو ساز حمایت شود اما این حمایت باید به شکلی باشد که تولید کننده و خودرو ساز به سمت و سویی حرکت کند که قیمت تمام شده و هزینه ساخت را پایین آورد.

منصوری خاطر نشان کرد: خودرو سازان باید روی طرح های مربوط به پایین آوردن قیمت تمام شده  خودرو کار کنند و  این کار از طریق مدیریت فراورده ، بالابردن تیراژ و پایین آوردن هزینه های ساخت صورت می گیرد . خودرو سازان باید به این موضوع اهمیت بدهند تا مصرف کنندگان به استفاده از کالا و خودرو داخلی رغبت نشان  دهند .

وی در خاتمه  افزود: حمایت از تولید کننده نیز باید در جهتی حرکت کند که موجب کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهره وری و کیفیت شود . و خودرو سازان باید بدانند که حمایت حتی در شرایط پایین ماندن کیفیت خودرو ، منجر به بی اعتمادی مردم به صنایع خودرویی داخلی خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: