جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 11 آذر 1395     
ارتقای استاندارد معاینه فنی خودروهای دیزلی نیازمند ورودسیستم های مجهز است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: با توجه به اینکه خودروهای دیزلی برخلاف خودروهای بنزین سوز قابلیت تنظیم موتور ندارند، باید استاندارد معاینه فنی خودروهای سنگین افزایش یابد.

سید نواب حسینی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: اصلاح استانداردهای معاینه فنی خودروهای دیزلی سنگین و ارتقای آن در مراکز معاینه فنی نیازمند فراهم سازی بستر ورود سیستم های مجهز و مختلف تست معاینه فنی به کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری تهران با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به انعقاد قرارداد مطالعه بر روی سلامت خودروهای کشور با استفاده از تجربیات کشورهای اروپایی را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: با برگزاری کارگاه ارتقای استاندارد خودروهای سنگین تا شش ماه آینده امیدواریم به نتایج مطلوبی در این زمینه دست یابیم.

وی با اشاره به آمار مراجعین به مراکز معاینه فنی اظهار داشت: میزان مراجعات روزانه به مراکز معاینه فنی پایتخت در طی 2 ماه گذشته به طور میانگین بین 7 هزار تا 7 هزار و 500 مراجعه می باشد.

وی بیان کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون بالغ بر 1 میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو موفق به اخذ معاینه فنی از مراکز معتبر شده اند.

وی با اشاره به میزان مردودی خودروها در تست معاینه فنی عنوان کرد: حدود 36 درصد از خودروهای مراجع به مراکز در طی دو ماه گذشته به دلیل مشکلات فنی و نقص ایمنی در تست معاینه فنی مردود شده اند.

حسینی منش در ادامه این گفتگو اذعان داشت: بیشترین آمار مردودی خودروها در تست معاینه فنی به علت نقص ایمنی (در حدود 60 درصد مردودی ها) و میزان آلایندگی وسیله نقلیه (در حدود 40 درصد از مردودی ها) است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پایان با بیان اینکه درصد مردودی معاینه فنی خودروهای آلاینده در سال جاری به نسبت سنوات گذشته رشد 2 برابری داشته است، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ طرح کاهش شناسایی خودروهای آلاینده و رفع عیوب آنها است که امیدواریم تاثیر مثبتی در کاهش آلودگی هوای پایتخت داشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: