جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 9 آذر 1395     
وجود مدیریت یکپارچه نقش مهمی در کنترل و کاهش آلودگی هوای کلان شهرها دارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه هوای پاک گفت: لایحه هوای پاک در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و سه ماده آن به تصویب رسید.

عبدالکریم حسین زاده افزود: برخی از جزییات لایحه هوای پاک به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده لذا این طرح به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ارجاع داده شده تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد و پس از آن دوباره به صحن علنی مجلس راه یابد.

وی در خصوص مدیریت یکپارچه آلودگی هوا تصریح کرد: نیاز به ایجاد مدیریت یکپارچه آلودگی هوا بالاخص در کلان شهرها به صورت جدی وجود دارد چراکه در شهرهای بزرگ به دلیل وجود صنایع آلاینده و حمل و نقل وسیع درون شهری میزان آلودگی به حد قابل توجهی بالا است.

وی با بیان اینکه وجود ریزگردها علت اصلی آلودگی هوا در شهرهای کوچک است، عنوان کرد: وجود مدیریت یکپارچه نقش مهمی در کنترل و کاهش آلودگی هوای کلان شهرها دارد.

وی بیان کرد: نظارت دائم بر عملکرد دستگاه های اجرایی و عدم انحراف معیار آنها از وظایف معوقه در حوزه زیست محیطی و کنترل آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است و باید به صورت لحظه ای و مداوم انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: واردات خودروهای چینی که از هیچگونه ضریب استاندارد مطلوبی برخوردار نیستند نقش مهمی در ایجاد آلودگی کلان شهرها دارد بنابراین باید مدیریتی یکپارچه وظیفه کنترل و نظارت بر ورود آنها را برعهده گیرد و اجازه ورود خودرو غیر استاندارد و آلاینده را به کشور ندهد.

وی تاکید کرد: سازمان استاندارد و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط باید نظارتی دقیق و کنترلی جدی بر استاندارد سازی خودروهای تولید داخل داشته باشند تا شاهد کاهش میزان آلودگی هوا در کلان شهرها باشیم.

حسین زاده در رابطه با تسریع در خروج و تعویض خودروهای فرسوده اذعان داشت: تعویض و خروج خودروهای فرسوده نیازمند ارائه تسهیلاتی به مالکان آنها است تا بتوانند نسبت به جایگزینی خودرویی استاندارد اقدام نمایند بنابراین کلیه ارگان های ذیربط باید در این راستا تدبیری اساسی اندیشند تا امکان استفاده از خودرو استاندارد برای شهروندان فراهم گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کیفی سازی خودروهای تولیدی نیازمند حمایت و ارائه تسهیلات از سوی دولت و مسئولین است، ابراز داشت: همت مجلس شورای اسلامی بر بهبود کنترل و نظارت بر آلودگی هوا است لذا امیدواریم با تصویب لایحه هوای پاک شاهد کاهش چشمگیر میزان آلودگی هوای کلان شهرها بالاخص پایتخت شویم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: