جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 9 آذر 1395     
نگرانی از تردد 250 تانکر سوخت در محدوده شهران

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه پنج شهر تهران با ابراز نگرانی از تردد 250 تانکر سوخت طی یک شبانه روز در محدوده شهران از مسئولان مربوطه تقاضا کرد کرد که نسبت به جابه جایی این انبار همت کنند.

سید محسن اسدی با اشاره به وجود مجموعه انبارهای نفت در محدوده شمال منطقه شهران، در این باره گفت: از دیرباز این محدوده مولد خطراتی برای ساکنین این محل بوده و اصولا در فرآیند شهر نشینی باید این نقاط که پتانسیل بروز خطر را دارد، از منطقه مسکونی فاصله منطقی داشته باشد.

وی با اذعان به اینکه این محدوده خارج از محدوده حریم قانونی شهر تهران قرار گرفته است، اظهار کرد: در حقیقت می توان گفت انبارهای نفت ، چسبیده به اولین نقطه شروع حریم منطقه پنج است که به دلایل مختلف امنیتی و ایمنی، شهرداری وشورای اسلامی شهر تهران بارها در خواست کرده اند که این مرکز از این نقطه جا به جا شود چرا که ممکن است خطراتی را برای شهروندان به دنبال داشته باشد.

اسدی تصریح کرد: صورت بروز حادثه در این محدوده یا شکستگی انبارها در اثر زلزله در بحران، این محدوده مولد خطر است و این در حالی است که تردد بیش از 250 تانکر در شبانه روز در این محدوده ، پتانسیل تولید خطردر ترافیک معابر شهری را ایجاد کرده است به طوری که در سال های گذشته یک مورد واژگونی تانکر سوخت را داشته ایم که خوشبختانه به خیر گذشت اما نگرانی در این خصوص، همچنان وجود دارد.

شهردار منطقه پنج شهر تهران با تاکید بر اینکهمصرانه پیگیر بوده ایم که این انبار از این محدوده منتقل شود ،درباره اقدامات صورت گرفته برای این جابه جایی گفت: در جلسه شورای شهر که با حضور مقام وزارت نفت بود ، جابه جایی این انبارها مطرح شد و صورت جلسه ای تنطیم شده که در زمان مشخص این مرکز منتقل شود اما شواهدی دال بر اینکه، این موضوع در دستور کار باشد ملاحظه نمی کنیم.

اسدی با بیان اینکه هر چند که واقف هستیم محدودیت هایی برای انتقال وجود دارد، افزود: امیدواریم مسئولان امر همت کنند و کمک کنند این مرکز منتقل و جلوی تردد تانکرها گرفته شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: