جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 آذر 1395     
معاون شهردار تهران از تجلي «اقتصاد مقاومتي» در ساخت واگن مترو مي گويد:
ورود 45 قطار جديد مترو به ناوگان ريلي پايتخت در سال 95

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز:معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از افزايش 50 درصدی ظرفيت كارخانه واگن سازي تهران در سالي كه با تدبير مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)، سال «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» نامگذاري شده، خبر داد و گفت: از ابتداي امسال، 147 واگن جديد وارد خطوط متروي پايتخت شده و تا پايان سال جاري نيز 168 واگن جديد ديگر وارد ناوگان ريلي پايتخت مي شود.

دكتر مازيار حسيني افزود: هر رام قطار مترو شامل 7 واگن است و به عبارتي، از اول امسال 21 قطار جديد وارد خطوط متروي پايتخت شده و تا پايان سال جاري نيز 26 واگن جديد ديگر وارد ناوگان ريلي پايتخت مي شود.

وي با اعلام اين كه سال 95 را مي توان سال شكوفايي متروي تهران ناميد، چرا كه تا آخر سال جاری خطوط 6 و 7 و خط متروي فرودگاه حضرت امام (ره) افتتاح مي شود، تأكيد كرد: اين شكوفايي به بهره برداري از خطوط سه گانه متروي پايتخت محدود نمي شود و رونق توليد و ورود واگن هاي جديد به خطوط موجود مترو و خطوط در دست ساخت را نیز در بر مي گيرد.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اين كه با افزايش 50 درصدي ظرفيت كارخانه واگن سازي تهران، براي نخستين بار در سال جاری، 45 رام قطار جديد در اين كارخانه ساخته و وارد خطوط مترو شده و خواهد شد، خاطرنشان كرد: با تكميل مراحل ساخت و ساز قطارهاي جديد، قطارهايی كه توليد مي گردند، بلافاصله وارد خطوط مترو مي شوند.

گفتني است هر 24 ساعت يك واگن جديد مترو و به عبارتی، هر هفته 6 واگن و هر ماه 26 واگن جديد در كارخانه واگن سازي تهران توليد مي شود كه به اين ترتيب، هر 8 روز يك رام قطار جديد و هر ماه حدود 4 رام قطار جديد در اين كارخانه در دست توليد است که با توجه به ركود حاكم بر صنايع كشور، اقدامي عملي در راستاي تحقق «اقتصاد مقاومتي» محسوب مي شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: