جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 آذر 1395     
آخرین وضعیت پروژه ادامه شاخه غربى بزرگراه يادگار امام (ره)

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، شهردار منطقه 9 با بیان اینکه يكى از ويژگي هاى ترافيكى منطقه متبوعش قرار گرفتن آن در مسير سفرهاى شهرى است، گفت: با توجه به مطالعات توسعه و احداث شبكه معابر و اولويت بندى موضوعات بر اساس نياز شهر تهران، پروژ هاى متعددى در معابر منطقه در دست اجراست كه از مهم ترين آن ها می توان به پروژه ادامه شاخه غربى بزرگراه يادگار امام (ره) و اتصال اين بزرگراه به بزرگراه فتح ، احداث لوپ  بزرگراه يادگار امام(ره) به خيابان امام خمينی (ره)، احداث تقاطع غير همسطح بزرگراه سعيدى و بزرگراه فتح و احداث تقاطع غيرهمسطح خيابان آزادى و خيابان استادمعين اشاره کرد.

حمید محسنی ضمن بیان این مطلب افزود: در رابطه با احداث پروژه زیرگذر استاد معین در تقاطع خیابان آزادی با مشکلاتی از جمله مشكلات ساختاری شبکه معابر منطقه و كمبود شوارع مواصلاتي جهت انتقال بار ترافيكي از مناطق جنوبي به شمالي و بالعکس رو به رو هستیم. اين موضوع به رغم وجود مسيرهاي ويژه سامانه هاي 1، 2 و 10 اتوبوس هاي تندرو در محور خيابان آزادي و بزرگراه آيت الله سعيدي، باعث تراكم حجم عبور و مرور خودروها در معابر فوق و ميدان آزادي شده است.

وی با تاکید بر اینکه افزايش مسافت منجر به افزايش زمان سفر ، ازدياد مصرف سوخت و تبعات منفي زيست محيطي می شود، اظهار کرد: علاوه بر این، با توجه به اينكه پروژه بزرگراه يادگار امام (ره) به دلیل معارضاتی که همکاری سریعی نداشتند، به صورت كامل اجرا نشده بار ترافيكى بزرگراه وارد شبكه معابر محلى منطقه9 مى شود كه این امرعلاوه بر مشكلات ايمنى و بروز تصادفات احتمالى سبب ايجاد نارضايتى مردمى شده است.

به گفته شهردار منطقه 9 در حال حاضر بزرگراه يادگار امام به صورت گالرى در تراز منفى يك تا تقاطع امام خمينى (ره) اجرا شده است كه اين بزرگراه در همين تراز با عبور از اراضى پادگان جى به طول ٢٧٠٠ متر ادامه پيدا مي كند و در ميدان فتح در يك تقاطع غير همسطح سه سطحى به بزرگراه فتح و بزرگراه سعيدى متصل مى شود.

محسنی با اشاره به اقدامات عمرانی مربوط به میدان فتح تصریح کرد: در این میدان يك تقاطع سه سطحى با رمپ هاى جهتى احداث خواهد شد كه گردش هاى مورد نياز از قبيل دسترسى غرب به شمال ١+، دور برگردان  غرب به غرب B2 و دور برگردان شرق به شرقB6 و دسترسى هاى بزرگراه يادگار امام (ره) به آيت الله سعيدى و بر عكس پيش بينى شده و در حال احداث است.

وی گفت: در حال حاضر دوربرگران هاى غرب به غرب و شرق به شرق احداث شده اند و جهت احداث تقاطع غير همسطح بزرگراه يادگار امام (ره)، سعيدى و رمپ جهتى غرب به شمال با هماهنگى راهور و ساير سازمان ها و عوامل ذي ربط انحراف ترافيك انجام شده  و عمليات اجرايى به سرعت در حال اجراست.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: