جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 4 آذر 1395     
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران:
چرا ساخت خط 6 و 7 مترو برای شهرداری اولویت دارد؟

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران مهمترین اقدام پیش روی حمل و نقل عمومی تهران را به پایان رساندن خطوط 6 و7 مترو تهران عنوان کرد و گفت: اگر خط مترو نباشد ناوگانی که دولت قول آن را داده است باید کجا راه اندازی شود.

محمد احمدی بافنده اظهار کرد: راه نجات تهران توجه به توسعه حمل و نقل عمومی و مترو است و این موضوع تا آنجا اهمیت دارد که یک دقیقه کاهش زمان سرفاصله  در رسیدن قطار به ایستگاه در خط 4 سبب شده که در یک روز، بالای سه میلیون و 800 هزار مسافر در مترو تهران جا به جا شوند.

احمدی بافنده افزود: آمار تردد مسافران در یک روز عادی آبان ماه در خط 4،  508 هزار نفر بوده است در حالی که تنها یک روز پس از اجرای کاهش زمان یک دقیقه ای ، آمار جابه جایی مسافر

در پیک سفرسه شنبه 18 آبان ماه نشان می دهد در خط چهار به 849 هزار نفر بلیت فروخته شد یعنی به مرز یک میلیون نفر جابه جایی رسیده است.

وی اذعان کرد: آمارها نشان می دهد یک دقیقه کاهش زمان رسیدن قطار به ایستگاه ، موجب می شود در هر مسیر در حدود 50 هزار نفر در رفت و 50 هزار نفر مسافر در برگشت بیشتر جا به جا شوند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه افزود: بدین ترتیب اگر مدیریت شهری همین مسائل را در نظر بگیرد به طور حتم ساخت خطوط 6 و 7 از بیشترین اولویت برخوردار می شود، چرا که واگن سازی مترو تهران ظرفیت لازم را دارد تا دو هزار واگنی را که دولت قول بستن قرارداد آن را داده است، بسازد.

احمدی بافنده در ادامه اظهار کرد: بدین ترتیب شهرداری تهران وظیفه خود می داند که بر اساس همین قول دولت، تکمیل و توسعه خطوط مترو را با جدیت دنبال کند تا اگر یک روز ، ناوگان توسط دولت تامین شود ، آن وقت خط مترویی برای استفاده از این واگن ها وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرارداد ساخت دو هزار واگن در مجموعه واگن سازی مترو تهران نهایی شده است، گفت : این پرسش را باید مسئولان دولتی پاسخ دهند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان این که ساخت خطوط 6 و 7 در شرایطی که واگنی وجود ندارد، دارای دو حسن است در این باره اظهار کرد: حسن نخست این اقدام آن است که زیرساخت لازم را آماده می کنیم تا بدین ترتیب خط آماده ورود قطار و واگن باشد.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر تونل مترو در زمان بحران یکی از بزرگترین ظرفیت های پدافند غیر عامل هر شهر است که اگر اتفاقی رخ دادمردم می توانند از تونل مجهز به سیستم و تجهیزات برای حفظ جان خود استفاده کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: