جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 مهر 1393     
آسانسورهای مترو برای استفاده سالمندان، افراد بيمار و ناتوان است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی وشهری شهرداری نیوز ؛ مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ، با اشاره به برنامه ها و فعاليت هاي انجام شده توسط شركت بهره برداري مترو در ماه هاي گذشته بیان داشت : مسوولان شركت بهره برداري با هدف آمادگي و به كارگيري خطوط و ايستگاه هاي جديد و سرويس دهي بيشتر و كامل تر، همواره در خدمت شهروندان واستفاده كنندگان چند ميليوني از اين وسيله حمل ونقل عمومی بوده و خواهند بود.

دکتر محسن نایبی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در خصوص زمان بهره برداری کامل از  یک سری خدمات  مترو از جمله؛ پله های برقی و آسانسور و هواکش ها و تهویه با توجه به تلاش هایی که در مجموعه شرکت بهره برداری در حال انجام است، اقدامات خوبی انجام گرفته است .

وی در ادامه افزود: زمان بهره برداري كامل آسانسورهاي مترو در حيطه مسئوليت شركت هولدينگ (شركت ساخت مترو) است . خرابي آسانسورها و پله هاي برقي، خوشبختانه با پيگيري هاي مسوولان شركت بهره برداري، درحال حل و رفع شدن است و  مسافران گرانقدر مترو مطمئن باشند كه تلاش اين شركت در جهت رفع خرابي پله هاي برقي در كليه خطوط ،  به شكل مستمر، پيگيري شده و تا حصول نتيجه با جديت تمام ادامه خواهد داشت.

دکتر نایبی یاد آور شد: شايان ذكر است كه آسانسورها براي استفاده سالمندان و افراد بيمار و ناتوان در ايستگاه ها نصب شده و مسافران جوان بهتراست  از پله هاي برقي بهره ببرند.

وی در خصوص وضعیت کار کرد استاندارد سیستم تهویه در برخی از ایستگاه ها  بیان داشت : با بررسي ميداني و همچنين برنامه تعمير و نگهداري كه به شکل مستمر  انجام مي شود كليه تجهيزات تهویه ایستگاه ها سالم و كاملاً فعال است.  اگر سيستم تهويه در  ايستگاه هاي مترو دچار مشكل شود، پس از گزارش مسوولان ايستگاه، موضوع بررسي و نسبت به رفع مشكل اقدام لازم انجام خواهد شد.

نایبی با اشاره به وضعيت وضعیت نامطلوب تهويه در خط 3 گفت : نيمه جنوبي خط سه مترو به تازگي افتتاح شده و داراي هفت ايستگاه است  كه طراحي و نصب سيستم تهويه در اين ايستگاه هاي جديد توسط پرسنل فني شركت مترو هولدينگ در دست اقدام است.

وی در خاتمه در خصوص وضعیت کولرها و به کارگیری آنها در انواع قطارهای مترو گفت: در برخي موارد شاهد آن بودیم که شهروندان گلایه دارند که رانندگان  خطوط با وجود سالم بودن كولرها در شرايطي كه جمعيت زياد است كولر قطار را روشن نمي كنند و حتما بايد از طريق زنگ داخل واگن به آنها اطلاع داد كه كولر را روشن كنند، در این مورد لازم به ذکر است که  در قطارهاي TM1 , TM2 (آبي رنگ) كليد سيستم تهويه در اختيار راهبر قطار نيست و با زدن كليد مربوط به تغذيه برق واگن ها، تهويه نيز به طور خودكار فعال مي شود. در قطارهاي TM3 (سبز رنگ) كليد مجزا براي تهويه وجود دارد که به محض استارت قطار توسط واحد تعميرات تهويه روشن و در طول روز خاموش نمي شود. در هر سه نوع قطار تنظيمات دماي واگن در اختيار راهبر نيست.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: