جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 آذر 1395     
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:
افتتاح رسمی پردیس تئاتر شهر تهران؛ بعد از صفر

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از افتتاح رسمی پردیس تئاتر شهر تهران (خاوران) بعد از ماه صفر خبر داد و گفت: پس از افتتاحیه رسمی، پردیس تئاتر خاوران میزبان سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر خواهد بود.

علیرضا جعفری با بیان اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران در منطقه 15 در زمینی به مساحت 25200 متر مربع با زیربنای 18261 متر مربع احداث شده است، اظهار کرد: پایتخت با وجود سالن های متعدد فاقد یک مرکز حرفه ای تئاتر بود و سالن های موجود در تهران نیز فرسوده یا به صورت خصوصی در نزد ارگان ها و نهادها قرار داشت. بنابراین ایجاد یک مرکز حرفه ای برای تئاتر در شهر تهران، تأمین بخشی از سرانه فرهنگی و سالن نمایش در مقیاس منطقه و شهر و ساخت و ایجاد مرکزی برای برگزاری نمایش و تئاتر در سطح شهر تهران ضرورت داشت.

وی امکان اجرای موسیقی ارکستر، سمفونیک، موسیقی کلاسیک و پاپ به شکل کاملاً حرفه ای را از مهم ترین ویژگی های این مرکز معرفی کرد و گفت: فضاهای اصلی این پروژه شامل سالن اصلی 1000 نفره برای اجرای نمایش های حرفه ای با امکانات کامل پشت صحنه و کارگاه دکور، یک سالن نمایش عروسکی برای کودکان و نوجوانان به ظرفیت 130 نفر، یک سالن سینما برای کودکان و نوجوانان، سه سالن تمرین با تمامی امکانات، فضای گردهمایی و برگزاری کنفرانس ها و جشنواره ها، کتابخانه تخصصی تئاتر، 6 سالن کوچک، 5 سالن تئاتر (بلک باکس) در 2 اندازه و یک سالن اجتماعات 160 نفره است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به بهره برداری آزمایشی از پردیس تئاتر خاوران و برگزاری جشنواره تئاتر شهر در این مکان تصریح کرد: به دلیل ایام عزدارای امام حسین (ع) امکان بهره برداری رسمی از مجموعه در ایام محرم و صفر وجود نداشت. بر همین اساس قرار است پس از ایام صفر افتتاحیه رسمی پردیس تئاتر خاوران با حضور مدیران ارشد شهری برگزار شود.

جعفری در پایان گفت: پیش بینی کردیم تا پس از بهره برداری رسمی، پردیس تئاتر تهران میزبان سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر باشد و حضور اصحاب هنر در این فضا پررنگ تر شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: