جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 آذر 1395     
قاچاق کنسول بازی وضررمیلیون دلاری دولت

روزنامه ایران: «دولت از واردات غیررسمی کنسول بازی‌های رایانه‌ای سالانه 12 میلیون دلار متضرر می‌شود و در مجموع سالانه حدود 40 میلیون دلار انواع اسباب بازی به کشور قاچاق می‌شود که بخشی از آن را کنسول بازی‌های رایانه‌ای تشکیل می‌دهد.»
به گزارش «ایران»، قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان مطلب فوق به «ایران» گفت:با توجه به اینکه وارد‌کنندگان برای واردات رسمی این میزان کالا باید بین 10 تا 55 درصد تعرفه به درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند، بنابراین اگر میانگین تعرفه را 20 درصد به همراه مالیات بر ارزش افزوده در نظر بگیریم، دولت سالانه حدود 12 میلیون دلار متضرر می‌شود.
خورشیدی با رد خبر واردات صد درصدی غیررسمی و قاچاق کنسول بازی‌های رایانه‌ای به کشور گفت: مطابق آمار، بخشی از واردات کنسول بازی‌های رایانه‌ای به کشور قانونی است به طوری که در 7 ماه اول امسال ارزش واردات کنسول بازی‌های رایانه‌ای از مبادی رسمی و قانونی 129 هزار دلار بوده است. خورشیدی درباره میزان واردات کنسول بازی‌های رایانه‌ای از مبادی غیررسمی گفت: آمار تفکیکی واردات غیررسمی در مدت 7  ماه امسال فعلاً قابل ارائه نیست اما به طور کلی ارزش کل کشفیات اسباب بازی‌های قاچاق که بخشی از آن نیزمربوط به کنسول بازی‌های رایانه‌ای است، حدود 185 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال 94 حدود 212 درصد افزایش نشان می‌هد.  قاسم خورشیدی درباره اینکه گفته می‌شود تعرفه واردات رسمی کنسول بازی 50 درصد است گفت: تعرفه واردات کنسول بازی‌های رایانه‌ای 10 و 20 درصد است و در رنج تعرفه‌های پایین قرار دارد.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره صدور مجوز برای واردات رسمی افزود: برای واردات برخی اقلام، بنیاد بازی‌های رایانه‌ای مجوز صادر می‌کند. درخصوص سایر موارد نیز در صورتی که در فهرست کنترل‌های ممنوعه نباشد مجوز واردات داده می‌شود. وی گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا با قاچاق اسباب بازی‌ها و بخصوص کنسول بازی‌ها مبارزه کرده و انبارها و واحدهای صنفی محل فروش را کنترل و بازرسی می‌کند و حتی قرار است در سطح عرضه نیز مبارزه با قاچاق کالا را آغاز کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: