جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 آذر 1395     
شب گذشته همزمان با ورود اولین موج سرما اتفاق افتاد؛
فعالیت مددسراها شبانه روزی شد

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،  مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از شبانه روزی شدن فعالیت مددسراها از 29 آبان تا پایان زمستان خبر داد و گفت: به دلیل ورود موج سرما به تهران شب گذشته تعداد مراجعان به مددسراها با 20 درصد افزایش رو به رو بوده است.

رضا قدیمی با اشاره به حضور بیش از 1500 مددجو در مددسراهای شهر تهران طی شب گذشته اظهار کرد: شب گذشته به دلیل سرمای هوا حضور مددجویان در مددسراها با افزایش حداقل 20 درصدی رو به رو بود، به طوری که مددسرای خاوران با ظرفیت 400 نفر 550 مددجو را پذیرش کرد و مددسرای منطقه 9 نیز به رغم ظرفیت 90 نفره، 130 مددجو را در خود جای دارد.

وی افزود: مددسرای چیتگر که ویژه بانوان است نیز به طور میانگین هر شب حدود 35 نفر را پذیرش می کرد که شب گذشته این تعداد به 50 نفر افزایش پیدا کرد. البته ظرفیت این مددسرا حدود 110 نفر است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به اقدامات پلیس برای جمع آوری کارتن خواب ها در روزهای سرد سال پرداخت و گفت: پلیس نیز در این مدت به پاتوق هایی که افراد حاضر در آن مایل به حضور در مددسرا ها نیستند مراجعه کرد. به طور مثال در پاتوقی مانند دره فرحزاد بسیاری از کارتن خواب ها را جمع آوری و به مددسراها انتقال داد.

به گفته قدیمی گشت های شهرداری تهران نیز همزمان با سرد شدن هوا از 28ماشین به حدود 40 ماشین افزایش پیدا کرده که تمامی این ماشین ها به طور شبانه روزی در شهر حضور دارند و کارتن خواب ها را جمع آوری می کنند.

وی از فعالیت شبانه روزی مددسراها در نیمه دوم سال خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تقاضای مددجویان و جلوگیری از حضور این افراد در خیابان از 29 آبان ماه فعالیت مددسراها به صورت شبانه روزی شده است و دیگر الزامی برای حضور مددجویان تنها در بازه زمانی ساعت 16 تا 8 صبح نیست.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد نیروهای مستقر در مددسراها تقریباً دو برابر شده است، گفت: خدمات مددسراها در شب همانند گذشته خدمات مربوط به هتلینگ است اما در طول روز با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی اقدامات مربوط به کاهش آسیب های اجتماعی، موضوعات درمانی و DIC پیگیری می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: