جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 آذر 1395     
همزمان با مراسم بزرگ اربعین حسینی در کشور عراق؛
منطقه 22 میزبان خیل عظیم زائران در سامرا بود

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، همزمان با اربعین حسینی شهردار منطقه 22 از میزبانی و پذیرایی از خیل عظیم زائران و مجاوران حرم امامین عسکریین در شهر سامرا خبر داد.

مولایی شهردار منطقه که به منظور انجام هماهنگی های لازم و خدمات رسانی بهتر به زوار اربعین در شهر سامرا عازم این شهر شده است، در سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این شهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طبق سنوات قبل شهرداری تهران مسئولیت میزبانی از عاشقان و زائرانی که در روز اربعین برای شرکت در مراسم پیاده روی بزرگ اربعین در کشور عراق حاضر می شوند را بر عهده دارد، شهرداری منطقه 22 برای اولین سال به نمایندگی از شهرداری تهران و به دستور دکتر قالیباف شهردار تهران عهده دار پذیرایی و میزبانی از زایران حسینی که شهر سامرا را به عنوان یکی از مقاصد زیارتی خود انتخاب کرده بودند،شد. اقدامات اولیه از دو هفته مانده به مراسم بزرگ اربعین در کشور عراق انجام شد و با اعزام مدیران شهری منطقه نسبت به اجرای تمهیدات لازم و ساماندهی امور در شهر سامرا اعزام شدند.

وی یادآور شد: هر چند زمان لازم برای انجام هماهنگی ها در این خصوص کوتاه بود اما از هفته های گذشته در بحث زیرساخت ها، سرویس های بهداشتی و امکاناتی که مورد نیاز برای زوار است تلاش شد تا از ظرفیت خیرین استفاده شود و خدمات ویژه و در خور زائران در شهر سامرا ارائه شود. همچنین در دو مرحله بیش از40 نفر از نیروهای خدمات شهری منطقه برای خدمات رسانی به زائرین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، رفت و روب و نظافت راهی شهر مقدس نجف شدند.

شهردار منطقه 22 اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر این بود که شهرداری های دو شهر کشور نیز همکاری لازم را با شهرداری تهران در بحث خدمات رسانی و ساماندهی امور به زوار انجام دهند که بنا به عللی این مسئولیت تنها به شهرداری تهران واگذار شد و با توجه به استقبال بی سابقه زایران حسینی و حضور در شهر سامرا شهرداری منطقه 22 میزبان خیل عظیم شیفتگان، عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شهر سامرا بود و روزانه با پذیرایی از 7 هزار زائر در سه وعده صبحانه،؛ناهار و شام وظیفه خود در خدمات رسانی به زوار را انجام دادند.

گفتنی است دبیر و تعدادی از اعضای شورایاری محلات دوازده گانه این منطقه نیز در شهر مقدس نجف با نیروهای خدمات شهری منطقه به منظور ساماندهی امور و اجرای هماهنگی های لازم حضور داشتند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: