جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 آذر 1395     
فعالیت بیش از 250 دستگاه تاکسی هیبریدی در ناوگان شهری پایتخت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: بیش از 250 دستگاه تاکسی هیبریدی در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران وجود دارد.

مهدی ابراهیمی افزود: سازمان تاکسیرانی از سال 93 اقدام به ورود خودروهای مدرن با تکنولوژی هیبریدی و برقی با استاندارد یورو 5 به بالا نموده است لذا با کمک و همیاری دولت و شهرداری تهران زیرساختهای ورود این مدل تاکسی ها به ناوگان تاکسیرانی پایتخت فراهم گردید.

وی در ادامه تصریح کرد: استفاده از تاکسی های هیبریدی و برقی جزو برنامه های سازمان تاکسیرانی شهر تهران است لذا تا زمانی که تکنولوژی تولید این خودروها در کشور وجود ندارد مجبور به واردات آن به کشور خواهیم بود.

وی اظهار داشت: ورود خودروهای برقی بالاخص تاکسی های هیبریدی به کشور به صرفه خواهد بود چرا که این خودروها در کاهش آلودگی هوای پایتخت تاثیر بسزایی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه استفاده از تاکسی های هیبریدی در ناوگان شهری پایتخت موجب کاهش میزان مصرف سوخت و تولید آلایندگی ناشی از آن می شود، بیان کرد: خودروهای تولیدی کشور از استاندارد یورو 4 برخوردارند لذا استفاده از خودروهای هیبریدی با استاندارد یورو 5 موجب ارتقای کیفیت ناوگان شهری خواهند شد البته کاهش آلودگی هوا یکی از مهمترین اثرات مثبت استفاده از این خودروها است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تکنولوژی تولیدخودروهای هیبریدی در کشور وجود ندارد اقدام به واردات این خودروها به کشور شده است لذا از دستگاه های ذیربط (همچون سازمان محیط زیست و دولت) خواستاریم با ارائه تسهیلات به ورود این مدل خودروهای پاک و کاهش تعرفه گمرکی به هیبریدی شدن ناوگان شهری کمک کنند.

ابراهیمی با اشاره به نوسازی تاکسی های کاربراتوری پایتخت اذعان داشت: حذف تاکسی های پیکان و فرسوده که آلایندگی بسیاری تولید می کنند یکی از اصلی ترین هدف گذاری های سازمان تاکسیرانی پایتخت است البته تا پایان سال جاری کلیه تاکسی های پیکان در قالب طرح نوسازی از چرخه تردد در سطح شهر خارج خواهند شد.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران در پایان عنوان کرد: تاکنون 8 هزار و 500 دستگاه تاکسی فرسوده و کاربراتوری شهر تهران نوسازی شده اند و حدود 1 هزار و 500 دستگاه تاکسی پیکان باقیمانده نیز در حال نوسازی می باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: