جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 آبان 1395     
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي:
باید مشخص شود علت عدم حمایت از حمل و نقل عمومی چیست؟

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز: پروانه نايب رييس اول كميسيون شوراها و امور داخلی مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين كه مصرف سوخت در ايران، 9 برابر كشورهاي ديگر برآورد مي شود كه اين موضوع هم سلامت مردم را به خطر انداخته و هم منافع ملي را با مخاطره رو به رو کرده، گفت: حق برخورداري از هواي پاك و محيط زيست سالم، يكي از حقوق اوليه مردم است كه با سلامت  عمومي ارتباط كامل دارد و مطالبه اصلي مردم تهران است.

 مافي افزود: علاوه بر تهران، 7 كلان شهر ديگر كشور با مشكل آلودگي هوا مواجه هستند و رسيدگي به معضلات زيست محيطي و در درجه اول رفع معضل آلودگي هوا، يكي از مطالبات اوليه مرم اين كلان شهرهاست.

 وي با اشاره به اين كه مسأله اي كه همچنان در تهران و ديگر كلان شهرهای کشور وجود دارد، فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل شهري و لزوم تجهيز وسايل نقليه عمومي است، اظهار كرد: بي توجهي به نوسازي و به روز رساني ناوگان شهری و عدم جايگزيني خودروهاي فرسوده، موضوع نگران كننده اي است كه آلودگي هوا را تشديد مي كند.

 مافي با بيان اين كه تردد خودروهاي نو اما غير استاندارد و خودروهاي قديمي كه از استاندارد برخوردار نيستند، مساأله نگران كننده ای است كه بر تداوم روزهاي آلوده تأثير مي گذارد، تصريح كرد: نوسازي ناوگان شهري و سرعت بخشيدن به جايگزيني خودروهاي فرسوده، مي تواند از ميزان آلاينده هاي هوای شهر كاسته و در تلطيف هوا مؤثر باشد.

 وي با اشاره به لزوم جايگزيني خودروهاي فرسوده و موتورسيكلت هاي كاربراتوري، اظهار كرد: بايد مشخص شود علل تحقق نيافتن كامل طرح هایی همچون خروج وسايل نقليه فرسوده و حمايت از توسعه حمل و نقل عمومي با توجه به خسارت هاي جاني و مالي مستقيمي که بر ميليون ها شهروند به جای می گذارند، چیست؟

 مافي با بيان اين كه تردد خودرو در كشور ما دو برابر استاندارد جهاني است، تصریح كرد: طبق آماري كه سال گذشته اعلام شد، 17 و نيم ميليون دستگاه خودرو در كشورمان تردد مي كنند كه يك ميليون دستگاه گازوييلي و مابقي بنزيني و گازي هستند.

 نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين كه وجود و تردد اين تعداد خودرو براي کشور ما يك زنگ خطر است، خاطرنشان كرد: با اين حجم خودرو که بسیاری از آنها از رده خارج هستند، تنها راه برون رفت از اين معضل، ساماندهي ناوگان شهري، نوسازی خودروهای فرسوده و ترغيب و تشويق شهروندان به استفاده از وسايل نقليه عمومي به جای وسیله نقلیه شخصی است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: