جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 مهر 1393     
آموزش های ترافیک و شهروندی در خانه های کودک شهر تهران

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ؛ مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت به ظرفیت های یادگیری کودکان برای تربیت شهروند خوب برای آینده  گفت : توجه به خانواده سالم از جمله جهت‌گيري‌هاي اصلي شهرداري تهران در حوزه توسعه اجتماعي است و موضوع كودكان و نوجوانان و آموزش به آنها از موضوعات مهم در دست برای برنامه ریزی و اقدامات اجرایی توسط شهرداری تهران است .

دکتر رفیع در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت:  از این رو اداره کل آموزشهای شهروندی به مناسبت هفته جهانی کودک برنامه های جذاب و هدفمندی را با شعار؛ " تهران شهر دوستدار کودک " بر پا  کرده اﺳﺖ.

وی  در ادامه  افزود: از اهداف و رویکردهای این  برنامه های می توان به برگزاري جشن و ایجاد فضای شادی و نشاط در  میان خانواده ها و کودکان آنها برای توسعه آگاهی و ترویج فرهنگ و رفتار مطلوب شهروندی، توجه دادن به والدین  برای بهبود شرایط زندگی کودکان، ارائه مشاوره‌هاي بهداشتي و به مشارکت گرفتن خانواده ها در این خصوص ،  آموزش و ترویج مهارت های زندگی برای خانواده ها در جهت کارآمدی و پایداری خانواده ها ،ارائه آموزش های مربوط به تغذیه سالم  برای کودکان و ارایه خدمات آموزشی و تفریحی با رویکرد افزایش مهارت و سبک زندگی سالم اشاره کرد.

دکتر رفیع در خصوص برنامه های ویژه  هفته جهانی کودک  بیان داشت : این برنامه ها با همکاری سازمان های مختلف شهرداری در جهت برپایی اردوهای علمی و آموزشی شامل بازدید از سازمان پسماند ، کنترل ترافیک، مترو و ...انجام می شود . در 327  خانهکودک، نمایشگاه های کاردستی و نقاشی   برگزار می شود که از جمله می توان به  برگزاری تاتر و نمایش در خانه های کودک با موضوع ترافیک، فضای سبز، دوره های فرزند پروری و حقوق و تکالیف شهروندی اشاره کرد .

وی در ادامه افزود : برگزاری 3 کارگاه آموزشی در زمینه فرزند پروری و سایر موضوعات مرتبط و همچنین برگزاری حداقل 7 مسابقه آموزشی در زمینه محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، فضای سبز، ایمنی خانواده در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران  از جمله برنامه های عمومی  هفته جهانی کودک است.

رفیع در خاتمه  توجه به نیازهای آموزشی و فرهنگی هر منطقه را در اجرای برنامه های روز کودک ضروری عنوان کرد و افزود: این برنامه ها با حضور نخبگان و فعالان حوزه کودک برگزار می شود. علاوه بر آن برخی مناطق مسابقات دوچرخه سواری را برای کودکان اجرا می کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: