جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 آبان 1395     
آلودگی هوای تهران درتیررس رسانه‌های خارجی

خبرگزاری فارس: رسانه‌های خارجی عملکرد نامطلوب دولت دهم در جلوگیری از آلودگی بیشتر هوای کلان شهرها را سوژه گزارش‌های خود قرار داده و تصاویری از آلودگی هوای تهران را منتشر ساختند.
در یک نمونه از این گزارش‌ها، روزنامه «دیلی میل» انگلیس با استناد به گزارش‌های داخل ایران در مطلب خود تیتر زده است، «بیش از 400 نفر در تهران به خاطر آلودگی هوا فوت کرده‌اند.»
 آلودگی هوای تهران

 به نوشته دیلی میل، مدارس تهران تعطیل شده و میلیون‌ها نفر مجبور به ماسک زدن یا مراقبت از خود در منازل به خاطر افزایش آلودگی هوا شده‌اند. تاکنون 412 شهروند تهرانی در بیست و سه روز گذشته فوت کرده‌اند.
به نوشته این روزنامه، کار به جایی رسیده که روسای سازمان جهانگردی از مسافران خارجی به خاطر آلودگی هوا عذرخواهی می‌کنند.
 آلودگی هوای تهران

این رسانه به تمهیدات دولت چون استقرار خودروهای امدادی در سطح شهر تهران و هشدار به کودکان و نوجوانان و بزرگسالان اشاره کرد.
«زینب ناظری» دانشجوی سال نخست رشته جامعه شناسی نیز به «خبرگزاری فرانسه» گفت: «به خاطر این که کسی اقدامی انجام نمی‌دهد هر ساله مشکل آلودگی هوا بدتر می‌شود. دولت باید حرکت خودروهای قدیمی را متوقف کند. باید وضعیت حمل و نقل عمومی بهتر شوند.»
بر این اساس، هر ساله تهران در فصل پاییز در مواقعی بدترین آلودگی در جهان را که وارونگی هوا نامیده می‌شود، دارد.
در بخش دیگر این گزارش به اقدام‌های «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران در ترغیب مردم در استفاده از مترو در روزهای آلودگی هوا اشاره شده و آمده است: قالیباف می‌گوید که دولت به طور مطلوب از مترو حمایت مالی نمی‌کند.
 آلودگی هوای تهران


در خاتمه این گزارش آمده است: آلودگی هوا مبدل به موضوع سیاسی در سال‌های اخیر بین اصولگرایان و اصلاح طلب‌ها شده و در این بین اصولگرایان «معصومه ابتکار» ریس سازمان محیط زیست و معاون رییس جمهور را متهم می‌کنند که اقدام کافی را در این زمینه انجام نداده است.
خانم ابتکار نیز در پست‌های اینستاگرامی از انجام اقدام‌‌های مختلف در کاهش آلودگی کارخانه‌ها و فراهم آوردن سوخت پاک‌تر سخن می‌گوید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: