جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 آبان 1395     
مخالفت باافشای اهداف جاسوسی آمریکا

خبرگزاری مهر: دادگاه عالی آلمان درخواست احزاب مخالف این کشور برای افشای نتایج تحقیقات یک کمیسیون پارلمانی پیرامون فعالیتها و اهداف «آژانس جاسوسی امنیت ملی آمریکا» را در این کشور اروپایی رد کرد.
به گزارش  خبرگزاری راشاتودی،«مارتینا رنر» رئیس حزب چپ آلمان گفت که رأی صادره این دادگاه «یک روز بد برای دموکراسی رقم زد» که نشاندهنده آن است که «سرویسهای سری می توانند به فعالیتهای خودسرانه خود بدون نظارت پارلمان ادامه دهند»


این حکم دادگاه عالی آلمان در پاسخ به شکایت دو حزب «سبزها» و «چپ» صادر شد. این دو حزب مخالف در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ به دنبال انتشار گزارشهایی دال بر همکاری آژانس اطلاعات فدرال آلمان با آژانس جاسوسی امنیت ملی آمریکا برای استراق سمع از شرکتها و سیاستمداران برجسته اروپایی، شکایت خود را تسلیم دادگاه کردند.


وبگاه افشاگر «ویکی لیکس» در سال گذشته افشاء کرد که آژانس جاسوسی امنیت ملی آمریکا از صدراعظم های آلمان و دفاتر آنها به مدت بیش از یک دهه جاسوسی می کرد. اسناد منتشره از فعالیتهای جاسوسی آمریکا نشان می دهد که واشنگتن تلفنهای دفاتر سیاسی سه صدراعظم اخیر آلمان- آنگلا مرکل، گرهارد شرودر و هلموت کهل- را ضبط می کرد و دست کم ۱۲۵ شماره تلفن مقامات ارشد آلمان را مورد استراق سمع قرار داد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: