جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 مهر 1393     
آدم‌ربا‌ها دختر ​۱۲ ساله را دفن ​کردند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب گفت: رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران قرار گرفت که یکشنبه هفته گذشته والدین دختر دوازده ساله‌ای وقتی متوجه غیبت فرزند خود در بازگشت از مدرسه شدند به جستجوی او پرداختند، اما تلاش آنان بی‌نتیجه ماند و موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دادند.

سعید قاسمی‌وند افزود: در حالی که تحقیق برای یافتن دختر گمشده ادامه داشت، والدین وی با مراجعه به پلیس عنوان کردند، فردی ناشناس در تماس تلفنی عنوان کرده فرزندشان را ربوده و باید برای آزادی او شش میلیارد تومان پرداخت شود.

وی تصریح کرد: در پی این تماس دستور قضایی صادر شد و یک تیم ویژه از ماموران پلیس آگاهی بررسی و تحقیق برای شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان را در دستور کار قرار دادند.

دادستان بناب خاطرنشان کرد: در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، یکی دیگر از آدم‌ربا‌ها در تماس بعدی اعلام کرد ۱.۵ میلیون یورو آماده کرده و در مرحله بعدی محل تحویل پول را اطلاع خواهند داد. قاسمی‌وند اضافه کرد: در حالی که آدم‌ربا اعلام کرده بود ۴۸ ساعت دیگر محل قرار را تعیین خواهد کرد، اما تماس‌های وی قطع شد و از سوی دیگر تحقیقات میدانی پلیس معلوم کرد، هنگامی که دختر ربوده شده از مدرسه به خانه بازمی‌گشته سه سرنشین یک خودرو راه او را سد کرده و با ربودن وی متواری شده‌اند.

قاسمی‌وند ادامه داد: با قطع تماس، تحقیقات وارد مرحله دیگری شد و با سرنخ‌هایی که به دست آمد ماموران موفق شدند مخفیگاه آدم‌ربا‌ها را شناسایی کنند و با دستور قضایی تیم‌های عملیات محل را محاصره و هر سه آدم‌ربا را دستگیر کردند، اما از دختر ربوده شده خبری به دست نیامد.

دادستان بناب افزود: با انتقال متهمان به پلیس آگاهی آنها ابتدا عنوان کردند، ساعتی پس از ربودن دختر او را رها کرده‌اند و اطلاعی از سرنوشت وی ندارند، اما در ادامه تحقیقات یکی از متهمان زبان به اعتراف گشود و به جنایت هولناک اعتراف کرد.

متهم گفت: پس از ربودن دختر خردسال و با اطلاعی که از شرایط مالی والدینش داشتیم، درخواست شش میلیارد تومان کردیم و برای آن‌که ردپایی از ما نماند از والدین او خواستیم این مقدار پول را به یورو پرداخت کنند.متهم افزود: پس از ۴۸ ساعت از ربودن دختر خردسال او را که بی‌تابی می‌کرد، خفه کرده و جنازه‌اش را در مخفیگاه خود دفن کردیم.قاسمی‌وند خاطرنشان کرد: در پی این اعتراف، ماموران همراه متهمان با حضور در مخفیگاه تبهکاران، جسد دختر را که پس از خفه شدن جان باخته بود، از محل خارج و به پزشکی قانونی منتقل کردند.

دادستان بناب خاطرنشان کرد: این حادثه تلخ موجب جریحه‌دار شدن احساسات مردم بناب شده و با دستور قضایی پرونده متهمان به صورت ویژه رسیدگی و حکم قانونی در اولین فرصت صادر خواهد شد تا مجازات این تبهکاران درس عبرتی برای دیگر مجرمانی باشد که مرتکب این نوع جرایم می‌شوند.

قاسمی‌وند در ارتباط با متهمان گفت: اعضای این باند آدم‌ربایی سابقه کیفری ندارند و تصور می‌کردند با این اقدام یکشبه ره صد ساله را خواهند پیمود و یکی از انگیزه‌های این جنایت نیز شناسایی متهمان از سوی دختر دانش‌آموز بوده که تبهکاران از ترس دستگیری او را به قتل رسانده سپس تماس‌های خود را قطع کرده بودند.

وی تاکید کرد: با تشکیل پرونده، تحقیقات درخصوص زوایای پنهان این جنایت هولناک ادامه دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: