جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 آبان 1395     
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان از آثار آلودگي هوا بر چشم مي گويد:
آلودگي هوا سبب تخريب مخاط چشم مي شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، عضو هيأت علمي دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با اعلام اين كه افزايش تعداد خودروها و ترافيك، سبب انتشار روزافزون و تجمع انواع آلاينده هاي مضر در هواي تنفسي شهرها شده، گفت: اين آلاينده ها، علاوه بر تأثيرات منفي بر محيط زيست، سبب به مخاطره انداختن سلامتي انسان ها نيز شده اند.

دكتر يعقوب حاجي زاده افزود: بارزترين آثار آلودگي هوا به صورت مشكلات قلبي و ريوي، تنگي نفس، كبودي لب ها و خستگي بروز مي كند اما كمتر كسي از تأثير اين آلودگي ها بر چشم اطلاع دارد.

وي با اشاره به اين كه هواي آلوده در بر گيرنده آلاينده هاي خطرناكي است كه قرار گرفتن در معرض آنها اثرات جبران ناپذيري بر بدن انسان بر جا مي گذارد، اظهار كرد: ذرات معلق ريز كمتر از دو و نيم ميكرون كه بيشتر منشاء احتراق دارند، با تنفس به عمق ريه ها به جريان خون مي رسند و از اين طريق، به همه اندام هاي بدن مهاجرت مي كنند و آثار سوء بر جا مي گذارند.

دكتر حاجي زاده با بيان اين كه اين ذرات در طولاني مدت در عروق ريز رسوب مي كنند و سبب التهاب آنها مي شوند، تصريح كرد: اگر اين امر در عروق چشمي اتفاق بيفتد، كيفيت خون رساني به چشم مختل مي شود و تاري ديد را به دنبال دارد.

عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در پايان با تأكيد بر اين كه چشم نيز همانند ديگر اعضاي بدن به محيطي سالم و پاكيزه نياز دارد تا بتواند به خوبي وظايف خود را انجام دهد، خاطرنشان كرد: آلودگي هوا، سبب تخريب مخاط چشم و در نتيجه سوزش و قرمزي چشم و اشك ريزش، شبيه همان حالتي كه در اثر كندن پوست پياز اتفاق مي افتد، می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: