جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 آبان 1395     
اجرای نمایش های آیینی مذهبی به مناسبت اربعین در منطقه 10

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 10 از اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و نمایش های آیینی مذهبی به مناسبت ایام سوگواری اربعین شهادت امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا در سرای محلات منطقه خبر داد.

امیر قاسمی با اعلام این خبر گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین شهادت امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا و به منظور تعظیم و تکریم شعائر اسلامی و انتقال مفاهیم و پیام های ناب قیام حسینی ویژه برنامه های فرهنگی و نمایش های آیینی مذهبی در سرای محلات منطقه به اجرا در می آید.

وی افزود: برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و سرای محلات، برگزاری نمایشگاه های فردی و گروهی از جمله خوشنویسی، عکس، نقاشی و داستان نویسی با موضوع اربعین، برگزاری مسابقه بهترین جمله و دل نوشته به زائران سرزمین کربلا، شب شعر، تجلیل از ذاکران اهل بیت و نشست تخصصی رده سنی نوجوان و جوان با موضوع سبک زندگی اسلامی از دیگر برنامه های این منطقه در ایام سوگواری اربعین است.

قاسمی در ادامه با اشاره به اهمیت نمایش های آیینی مذهبی در انتقال مفاهیم عمیق و درس های الهی فرهنگ عاشورا گفت: نمایش های مذهبی در "کربلا چه گذشت" به کارگردانی علی عبدی پور و نمایش "سردار بی سر" به کارگردانی علی عینی، از شب اربعین 29 آبان تا 10 آذرماه مصادف با شهادت امام رضا علیه السلام در سرای محلات منطقه به روی صحنه می رود.

گفتنی است روز اربعین نمایش "در کربلا چه گذشت" در مسجد چهارده معصوم علیهم السلام و پس از نماز مغرب و عشاء اجرا خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: