جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 آبان 1395     
كتاب ، آگاهي و سبك زندگي:
گرامیداشت هفته کتاب با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در منطقه 20 آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از اجرای ده ها ویژه برنامه با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با شعار كتاب ، آگاهي و سبك زندگي خبر داد.

مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه گفت : از 24 آبان تا یکم آذر ماه و همزمان با هفته ی کتاب و کتابخوانی و به منظور ترویج کتابخوانی  از علاقمندان برای عضویت در کتابخانه های بوستان بهشت مادران ،شهربانو،پردیس قلهک ،شهرک فجر ، شهید حق شناس  ( زرگنده ) به صورت رایگان ثبت نام می شود.

پیرهادی از تجهیز ویترین کتاب در 12 مسجد شاخص منطقه خبر داد و افزود: برگزاری مراسم نشست ادبی و تجلیل از برترین های محلی  ، ،مسابقه کتابخوانی مفهومی و خلاصه نویسی ، برپایی محافل و نقد ادبی  ، پاتوق های فرهنگی  ،مراسم شب شعر و نشست های نقد در سراها ی محلات 12 گانه ی این منطقه برگزار می شود.

وی رونمایی از کتاب قصه ی عاشورا ، برپایی نمایشگاه کتاب در پردیس قلهک ،نواخته شدن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس منتخب و معرفی خدمات کتابخانه های تحت پوشش و اهدای کتاب به مدارس و اعزام دانش آموزان به مراکز تبادل کتاب در قالب اردوهای گردشگری را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که در این هفته برپا می شود.

معاون شهردار منطقه 3 با اشاره به سنت "هبه" به عنوان یک امر انساندوستانه و خداپسندانه اظهار داشت : با هدف جلب کمک های مردمی و غیر دوولتی در امر ترویج کتاب ، کتابخانه ی پردیس قلهک از 24 آبان تا یکم آذر ماه آماده ی مبادله و تعویض کتاب های کهنه و نو هستند.

وی قصه گویی را به عنوان یکی از مواردی برشمرد که در ترویج کودکان به کتابخوانی تاثیر به سزایی دارد و افزود: به همین منظور با حضور استاد مصطفی رحماندوست شاعر کودکان کارگاه قصه خوانی در 25 آبان ماه در کتابخانه ی زرگنده و همچنین قصه گویی داستان های قرآنی برای کودکان در خانه های کودک محلات برپا می شود.

از سوی دیگر با ارسال پیامک به شهروندان در خصوص اطلاع رسانی و تبلیغات این هفته از سوی نواحی شش گانه اجرا می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: