جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 آبان 1395     
با تلاش شهرداری منطقه 21 ؛
کاظمین آماده میزبانی از زائران سیدالشهدا(ع) می شود

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، به موجب حکمی از سوی معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین مسئولیت ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در شهر کاظمین به دکتر جمال بافرانی،شهردار منطقه21 واگذار شد.

با توجه به اهمیت برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی و تدابیر مدیریت ارشد کلانشهر تهران در  راستای برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم و خدمات رسانی و پذیرایی از زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع)،در این ایام، اجرای هماهنگی های لازم در این خصوص درشهر کاظمین به شهرداری منطقه 21واگذار شد.

 در همین راستا مدیران ارشد شهری منطقه 21 با حضور در شهر کاظمین در جریان روند فعالیت ها و اجرای تمهیدات لازم قرار گرفتند. همچنین جلسات متعددی با هدف  نیاز سنجی  امور پیاده روی اربعین در کشور عراق با حضور اعضای ستاد اربعین در کاظمین در منطقه 21برگزار و موضوعاتی از جمله اعزام مدیران شهری منطقه با هدف بررسی شرایط،شناسایی امکانات و ملزومات مورد نیاز، برپایی موکب به منظور ارائه خدمات به زوار اباعبدالله الحسین(ع) و پیگیری ضروریات مورد نیاز زائران مورد بررسی قرار گرفت.

 جمال بافرانی،شهردار منطقه 21 با بیان اینکه فرصت خدمتگزاری به عزاداران سید و سالار شهیدان اباعبدا... الحسين (ع) در اربعین حسینی موهبتی الهی است که از فیوضات معنوی خاص خود برخوردار بوده و دارای اجر دنیوی و اخروی است، تصریح کرد:توفيق خدمت به زائران اباعبدالله الحسين(ع) يکي از بزرگترين توفيقاتي است که در زندگي نصيب انسان خواهد شد و بايد نسبت به آن قدرشناس بود،مسلما در اين راه سختی و مشکلاتی   هم وجود دارد که می بايست با صبر و شکيبايي همراه با اخلاص، آنها را پشت سر گذاشت.

بنابراین گزارش؛طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر گردیده که امسال منطقه 21 افتخار شهرداری و خدمت رسانی در شهر کاظمین را بر عهده داشته باشد که کاروان اعزامی این منطقه در قالب 140 نفر از کارکنان و در دو گروه ، همزمان با هفته دوم ماه صفر به شهرهای کربلای معلی و کاظمین مشرف شده و به همراه تجهیزات و ادوات ماشینی لازم تا بعد از اربعین حسینی به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا می توان به اعزام 13دستگاه تریلی و 3دستگاه اتوبوس جهت اعزام و انتقال اجناس و کارگران پاکسازی و جمع آوری نخاله از بیش از 2هکتار زمین به منظور ایجاد محل اسکان ، ایجاد محل اسکان موقت زوار با سازه داربستی و اسپیس به ظرفیت 10هزار نفر، ایجاد نمایشگاه عکس اربعین، اعزام خودرو مکانیزه جهت جمع آوری زباله ، تهیه و جانمایی بیش از 200عدد مخزن زباله و  همچنین نصب 50عدد چادر 6نفره با عنوان ایستگاه راهنمای زوار و ... اشاره کرد.

گفتنی است،برای نخستین بار است که مسوولیت پذیرایی از عاشقان و زائران اباعبدالحسین(ع) در اربعین حسینی و همچنین ایجاد زیرساخت های مناسب برای برپایی موکب در شهر کاظمین برعهده شهرداری تهران گذاشته شده که شهرداری منطقه21  در همین راستا کلیه تمهیدات لازم به منظور  پذیرایی و ارائه خدمات به 150هزار نفر زائر را فراهم آورده  است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: