جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 آبان 1395     
رابطه سنجاق قفلی وپیروزی دونالدترامپ

جام جم آنلاین:  سنجاق قفلی یا «safety pin » این روزها در آمریکا به نماد امنیت و همبستگی با اقلیت های این کشور در برابر سخنان افراطگرایانه دونالد ترامپ تبدیل شده است.
به گزارش فرانس پرس، آمریکایی هایی که سنجاق قفلی به سینه می زنند قصد دارند پیام حمایت از اقلیت ها - زنان، مهاجران یا سیاهان - را که در جریان مبارزات انتخاباتی نامزد جمهوریخواه مرتب هدف حملات لفظی وی قرار می گرفتند ، انتقال دهند.
روی عکس یک سنجاق قفلی که توسط سازمان های مختلف در اینستاگرام منتشر شده است ، این جمله ها را می توان خواند: من در امنیت هستم. اگر شما یک مسلمان، یک زن، یک رنگین پوست، یک لاتینو ، یک مهاجر ، یا یک معلول هستید که می ترسید ... من اینجا هستم. حرف بزنید، به شما گوش خواهم داد ، از شما حمایت خواهم کرد. برای شما برخواهم خاست. برای شما خواهم نشست. من همه تلاشم را خواهم کرد تا به شما بفهمانم که دوستتان دارم.
 

از زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا بسیاری از هنرمندان و شخصیت های مشهور و حتی افراد ناشناس در شبکه های اجتماعی عکس هایی از خود را که یک یا چند سنجاق قفلی زده بودند، منتشر کرده اند.

جنبش سنجاق قفلی در واقع پس از رای بریتانیایی ها به نفع خروج کشورشان از اتحادیه اروپا ( برگسیت) در توئیتر گسترش یافت. در پی این همه پرسی ، یک کاربر شبکه های اجتماعی پس از اینکه شاهد گسترش حملات علیه مهاجران و اقلیت ها در بریتانیا بود، عکس یک سنجاق قفلی را به نشانه حمایت از آنها منتشر کرد.

سازمان آمریکایی دفاع از حقوق مدنی (SPLC ( Southern Poverty Law Center صفحه ای را روی سایت اینترنتی اش پس از پیروزی دونالد ترامپ درانتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برای آمار گیری حملات و رخدادهایی را که ریشه نژادپرستانه دارند، راه اندازی کرده است. از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون بیش از 220 مورد حمله در این صفحه ثبت شده است.
ریچارد کوهن ، رئیس SPLC که جنبش های نژادپرستانه و افراطگرا در ایالات متحده آمریکا را بررسی می کند به نیویورک تایمز گفت: هنوز ابعاد این حوادث نژادپرستانه به اندازه ای نیست که آن را با جنبش حقوق مدنی سیاهان مقایسه کنیم. فعلا در کلیساهای سیاهپوستان بمب گذاری نشده و حریق عمدی به راه نمی اندازند. با این حال، تردیدی نیست که تعداد حوادث نژادپرستانه رو به افزایش است.
میلیاردر که سرانجام به کاخ سفید راه یافت، در جریان تبلیغات انتخاباتی بسیار خشنش قول داده بود که مهاجران غیرقانونی را اخراج کرده، ورود مسلمانان به خاک آمریکا را ممنوع کند و مکزیکی ها را متجاوز و قاچاقچیان مواد مخدر نامیده بود. پیروزی باورنکردنی ترامپ نگرانی ها در مورد از سرگیری بیگانه ستیزی در سراسر آمریکا را تشدید کرده است.
ترامپ در عین حال زنان را با عباراتی توهین آمیز مورد خطاب قرار داده بود. تعداد زیادی زن دونالد ترامپ را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده اند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: