جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 آبان 1395     
عبداللهی در تشریح اقدامات شهرداری پایتخت در مراسم اربعین حسینی اعلام کرد:
ایجاد 7درمانگاه صحرایی و50کیوسک راهنمای زائر

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، شهرداری تهران با اشاره به تشکیل ستاد مرکزی اربعین حسینی در وزارت کشور متشکل از 12 کمیته گفت: امسال به طور خاص کمیته خدمات شهری شکل گرفت و مسوولیت این کمیته به شهرداری تهران واگذار شد. شهرداری تهران به جز در کمیته های ایمنی، انتظامی، اطلاعات و رسانه در مابقی کمیته ها عضو است و نقش کلیدی و اساسی دارد.

مجتبی عبداللهی در ابتدای نشست خبری ستاد اربعین شهرداری تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حسن خزرایی خبرنگار صدا و سیما در منطقه حلب سوریه اظهارکرد: به طور حتم اگر این اطلاع رسانی ها نباشد بسیاری از حق مطلب ها پنهان می ماند و عزیزان رسانه نشان دادند که با جان فشانی در عرصه های مختلف حضور پیدا می کنند و رسالت خطیر خود را انجام می دهند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مرکزی اربعین حسینی در وزارت کشور متشکل بر 12 کمیته عنوان کرد: امسال به طور خاص کمیته خدمات شهری شکل گرفت و مسوولیت این کمیته به شهرداری تهران واگذار شد. شهرداری تهران به جز در کمیته های ایمنی، انتظامی، اطلاعات و رسانه در مابقی کمیته ها عضو است و نقش کلیدی و اساسی دارد.

رییس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران با تاکید بر حضور کلانشهرها  در کمیته خدمات شهری بیان کرد: شب گذشته چهارمین جلسه کمیته با حضور کلانشهرها را برگزار کردیم وبراساس توانایی استان ها و کلانشهرها مسوولیت ها را مابین تمامی بخش ها تقسیم کرده ایم . البته امسال تقسیم کار بین تمامی استانداری ها توسط وزارت کشور صورت گرفت و استانداری ها و شهرداری ها درمرز و خاک عراق مستقر خواهند بود.

وی با اشاره به همکاری استان های قم ،مرکزی، همدان، گیلان ، البرز، آذربایجان غربی، لرستان و ... گفت: با همکاری این کلانشهرها 54 دستگاه ماشین زباله، 18 دستگاه کانتر آب ، 35 دستگاه کامیون ، 14 دستگاه خاور، 11 دستگاه لجن کش و 31 دستگاه ماشین آتش نشانی در مرزها و خاک عراق مستقر می شوند .

عبداللهی در ادامه به همکاری شرکت شهر سالم برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی پرداخت و تصریح کرد: قرار است در 7 نقطه درمانگاه های صحرایی کوچک و امکانات تجهیزات مورد نیاز دایر کنیم . در سه مرز شملچه،مهران و چزابه هم تیم های درمانی مستقر می شوند.

وی  ادامه داد : یکی از درمانگاه ها در مسیر نجف به کربلا در عمود 707 مستقر می شود ومابقی در بخش هایی همچون خیابان میثم تمار و پایگاه امام سجاد (ع) استقرار می یابند . ضمن اینکه 160 پزشک و پرستار در این هفت نقطه حضور خواهند داشت و تا دو روز بعد از اربعین خدمات درمانی ارایه می دهند .

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران زیباسازی و ساماندهی اتوبان امام خمینی (ره) را از اقدامات شهرداری تهران در اربعین امسال معرفی کرد و گفت: مسوولین دولتی از شهرداری درخواست رسیدگی و ساماندهی این اتوبان را داشتند که امسال اقدامات نظیر رنگ آمیزی جداول و زیباسازی، روشنایی و فضای سبز را انجام داده ایم. همچنین کمیته زیباسازی در ارتباط با شست و شو و رنگ آمیزی در دو شهر نجف و کربلا و خیابان میثم تمار ورود کرده و اقدام به حذف زواید بصری و نصب تابلوهای حجمی کرده است .

به گفته عبداللهی در فاصله نجف به کربلا هم تصاویر شهدا و پیام های آنها زینت بخش مسیر است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هماهنگی کمیته حمل ونقل شهرداری تهران با سپاه پاسداران پرداخت و گفت: مسوولیت حمل ونقل زائران در خاک عراق برعهده ماست. امسال در خصوص حمل ونقل در مرزها از ما کمک خاصی نخواستند و ما هم ورود نکردیم. با این وجود در حال  حاضر700 دستگاه اتوبوس در مرز مهران برای انتقال زایران به استان کوت اماده خدمات رسانی است.

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران با بیان اینکه 70 درصد از زائران از مرز مهران وارد خاک عراق می شوند، عنوان کرد: تمامی زائرانی که از سه مرز وارد عراق می شوند در نهایت با استقرار در کوت به سمت نجف اشرف می روند. شهرداری تهران نیز آمادگی انتقال زائران از این استان به شهر نجف اشرف را خواهد داشت . ضمن اینکه استان البرز با 150 دستگاه اتوبوس و شهرهای دیگر در مجموع با ارسال 40 تا 50 دستگاه آمادگی انتقال زائران از مرز مهران به استان کوت را دارند.

به گفته عبداللهی درمجموع با همکاری کلانشهرها 1100 دستگاه اتوبوس زائران را از مرز مهران به استان کوت منتقل می کنند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: