جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 آبان 1395     
معاون شهردار تهران در جمع مديران حمل و نقل شهري پايتخت تأکید کرد:
نگاه اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری به موضوع ترافیک

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در مراسم معارفه و تكريم قائم مقام اين معاونت و معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک در جمع مديران حمل و نقل شهري پايتخت گفت: بايد فرصت‌ ها را قدر بدانيم و با ارتقای روابط خشك كاري و اداري در ادارات و سازمان ‌ها به روابط صمیمی انساني و دوستانه، علاوه بر اين كه خاطره خوش در كنار هم بودن در فضاي كار را شكل دهیم و لحظات شيرين آن را تا آخر عمر به یادگار داشته باشیم، بهره‌ وري در مجموعه را نيز افزايش دهیم.

دكتر مازيار حسيني افزود: درس زندگي فقط در آمدن و رفتن خلاصه نمي شود، بلكه اتفاقاتي در زندگي وجود دارد كه مي تواند باعث ايجاد انگيزه و بازتوليد انرژي شود كه يكي از این اتفاقات چرخش نيروهاست، مشروط بر اين كه حساب شده باشد.

وي با اعلام اين كه همه افرادي كه در يك مجموعه كار مي كنند، وابسته به هم هستند و البته اين وابستگي، الزاماتي دارد كه تا زماني كه این الزامات برقرار باشد حفظ مي شود، تأكيد كرد: به عنوان يك معلم دانشگاه، انتخاب هايم بر مبناي تخصص، تعهد، بي حاشيه بودن و همراه بودن در كار تیمي است، چرا كه به شدت به كار تيمي اعتقاد دارم و به اين منظور از ديگران براي پخته كردن كار، مشورت و كمك مي گيريم.

سفت و محکم کارمان را انجام می دهیم

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه موضوع ديگري كه در موفقيت يك مجموعه مهم است، یکپارچگی است چرا كه اگر يكپارچگي در یک مجموعه وجود نداشته باشد، رسيدن به هدف خيلي سخت و حتي ناممكن مي شود، اظهار كرد: در محيط كار همچون يك خانواده بايد دست به دست بدهيم و به كاري كه به ما سپرده شده به عنوان امانتي سنگين نگاه كنيم و آن بار امانت را به سر منزل مقصود برسانیم.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه ممكن است فردي بگويد در اين چند ماه آخر، فلان كار را انجام بدهيد يا انجام ندهيد، تصريح كرد: اين تصور حتی برای یک لحظه نیز در ضمير ناخودآگاهمان نبايد شكل بگيرد، چرا كه به مجرد شكل گيري چنين تفكري، اتخاذ بسياري از تصميمات و انجام بسیاری از اقدامات، غير ممكن مي شود.

وي با تأكيد بر اين که بايد بتوانيم در محيط كار همديگر را تكميل كنيم و با كمك در جهت جلوگيري از بروز خطاها و نقايص احتمالي، مكمل هم باشيم و كاستي ها و كمبودهاي يكديگر را جبران نمايیم، اضافه كرد: بايد سفت و محكم كارمان را انجام دهيم و تصميمي كه با پختگي گرفته ايم را با كمك هم اجرا كنيم.

لزوم نگاه چند بُعدی به موضوعات شهری به جای نگاه تک بُعدی

معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم نگاه اجتماعی به موضوعات شهری و با اعتقاد به این که نگاه اجتماعی در کنار نگاه تخصصی و به عبارتی تگاه چند بُعدی به جای نگاه تک بُعدی به مسائل، از وجود خیلی از آسیب ها می تواند جلوگیری کند، اظهار کرد: استفاده از نظرات جامعه شناسان و معماران در موضوعات شهری، جلوی بسیاری از آسیب های بعدی را می تواند بگیرد، مشروط بر این که نسخه اجرایی و عملیاتی برای هر موضوع وجود داشته باشد.

دکتر مازیار حسینی با بیان خاطره ای از تعریض پُل قدیمی ستارخان به جای برداشتن آن با وجود تأیید طرح حذف پُل، تصریح کرد: با وجود تأیید این طرح از نظر مهندسی اما با نگاه اجتماعی، به این نتیجه رسیده ایم که با برداشتن پُل ستارخان، زندگی اهالی و کسبه محل دچار مشکل می شود و از این رو، با اضافه کردن یک باند به هر طرف پُل، مشکل حل شد.

وی با تأکید بر لزوم داشتن طرح و برنامه در امور و سنجیدن جوانب کار و نگاه پروژه ای به مسائل اجرایی، اضافه کرد: باید نگاه انسان محور مبتنی بر مسائل فرهنگی را به حوزه تخصصی حمل و نقل و ترافیک وارد کرده و با مردمی کردن این موضوع فنی و رفتن به کف خیابان و بین مردم، بسیاری از مسائل و مشکلات ترافیکی را که بیشتر آنها ریشه فرهنگی دارد، حل و فصل کنیم.

تقدیر از خدمات و زحمات 11 ساله مهندس بهروز

معاون شهردار تهران با اعلام این که نیروهای قدیمی مانند صندوقچه ارزشمند و گران بهای تجربه در هر سازمان هستند که باید قدر آنها را بدانیم و در تصمیم گیری های سازمانی از ایشان کمک بگیریم، گفت: تأمین منابع در حوزه حمل و نقل و ترافیک، بحث بسیار مهمی است و تأمین منابع لازم از درآمدهای جاری همچون عوارض، کار بسیار سختی است و از این رو، باید نسبت به تأمین منابع مورد نیاز برای اجرای پروژه های بزرگی همچون مترو، از شبکه بانکی کمک بگیریم.

دکتر مازیار حسینی در پایان با تأکید بر این که نگاهمان به مجموعه کاری، باید به مثابه خانواده ای باشد که عرصه پر برکت خدمت گذاری برای آن فراهم شده، خاطرنشان کرد: با قدر دانستن این نعمت بزرگ، باید تمام توان مدیریتی خود را در جهت پیش بردن مسئولیت بزرگی که بر دوشمان گذاشته شده به کار گیریم و به این منظور، از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکنیم.

در پایان این مراسم از خدمات و زحمات 11 ساله مهندس حجت الله بهروز قائم مقام سابق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تقدیر به عمل آمد و دکتر شهریار افندی زاده استاد دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان قائم مقام جدید این معاونت، معرفی و مشغول به کار شد. همچنین با قدردانی از محمد مهدی میرزایی معاون سابق آموش سازمان حمل و نقل و ترافیک، محمد رضا زمردیان به عنوان مشاور اطلاع رسانی و معاون جدید آموزش این سازمان، معرفی و آغاز به کار نمود.

گفتنی است در احکام جداگانه ای از سوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر فهیمه حسین زاده به عنوان مشاور اجتماعی این معاونت، غلامحسین تابش فر به عنوان مشاور این معاونت در امور مالی و بانکی و محسن نایبی به عنوان مشاور این معاونت معرفی شده و احکام خود را در خاتمه مراسم مذکور از ایشان دریافت نمودند.

 



download.jpg

درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: