جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 آبان 1395     
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد:
بهره برداری از 23موزه، باغ موزه و خانه موزه طی دوره اخیر مدیریت شهری

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه 13 موزه، 7 خانه موزه و3 باغ موزه طی 10 سال اخیر از سوی مدیریت شهری به بهره برداری رسیده است، گفت: موزه ها در حفظ ، پاسداشت و معرفی ميراث فرهنگي و تمدن ملت ها نقش مهمی برعهده دارد.

علیرضا جعفری در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با تاکید بر اینکه موزه ها جایگاه ویژه ای در توسعه و پیشرفت صنعت گردشگردی و جهانگردی دارند، افزود: ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز برای توسعه و بهبود موزه ها از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با رعایت استانداردهای لازم صورت گرفته است.

جعفری با اشاره به اینکه موزه، مکان مناسبی برای حفظ رابطه میان نسل‌ها به شمار می آید، گفت: موزه ها از عناصر فرهنگ‌ساز جامعه  و یکی از راه‌های انتقال میراث فکری و فرهنگی میان نسل‌ها و برقراری ارتباط بین تمدن‌ها و انتقال ارزش‌های فرهنگی  به نسلهای بعدی محسوب می شوند.

 وی با اشاره به اینکه باغ موزه قصر، باغ موزه دفاع مقدس و باغ موزه هنر ایرانی از جمله نقاط دیدنی پایتخت به شمار می آیند، افزود: بازدید از این باغ موزه ها منجر به ارتقا کیفی اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه، به ویژه جوانان می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه گردشگري فرهنگي مي تواند  منجر به توسعه و پايداري در جامعه شود، گفت: گردشگري فرهنگي تحت تاثير جاذبه موزه ها با برنامه ريزي و مديريت دقيق از جانب سازمان هاي مربوطه، به ويژه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مي تواند بستر مناسبي براي توسعه گردشگري فرهنگي و در عین حال رونق اقتصادی در شهرها شود.

وی با اشاره به اینکه موزه ها مکان های مناسبی برای آگاه‌سازی جامعه از میراث‌های فرهنگی  به شمار می آیند، گفت: انتقال هویت و فرهنگ ایرانی یکی از کارکردهای مهم موزه ها به شمار می آید که متاسفانه هنوز به اهمیت موزه ها در  این راستا چندان توجه نشده  و این در حالی است که موزه ها در کنار رونق گردشگری و اقتصادی از بعد فرهنگی نیز بسیار حایز اهمیت هستند.

به گفته وی ایران همچنان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های تاریخ بشری در جهان  محسوب می شود و این امر یکی از عوامل مباهات مسئولان و ایرانیان است. بنابراین لازم است موزه‌هایی در خور چنین القابی برای گردشگران داشته باشیم.

جعفری در ادامه به  احداث موزه سینما(سینما توگراف) و مرمت و باز زنده سازی خانه موزه های مشاهیر اشاره و خاطر نشان کرد: خانه موزه شهید بهشتی و خانه موزه دکتر شریعتی از جمله مواردی هستند که از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی عملیات بازسازی، استحکام بخشی و مقاوم سازی بنا با حفظ اصالت آن صورت گرفته است.

به گفته جعفری مرمت و بازسازی خانه موزه جلال آل احمد و سیمین نیز در حال انجام است و تا پایان سال جاری مرمت و بازسازی آن به اتمام می رسد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: